Manneman Posted December 18, 2009 Posted December 18, 2009 Har börjat modda lite med Firefox för att få en mer estetisk webbläsare... När man kör IE8 i Windows 7 så kan man ha ett fönster uppe men med flera flikar. I Windows 7 visas ikonen i aktivitetsfältet med flera flikar och om man gör en "mouseover" så ses alla flikarna separat ovanför. Kan man åstadkomma samma sak för Firefox? När jag har Firefox öppet med t ex 3 flikar så syns endast den fliken som syns överst... vill gärna ha samma som i IE8. Tacksam för svar! // Manneman Quote
si3rra Posted December 18, 2009 Posted December 18, 2009 (edited) Antar att det är något utvecklarna av firefox måste ordna till, Windows 7 kompabiltiet.. men skulle iofs inte förvåna mig om det finns en plugin för detta. Edit: verkar som att funktionen finns med i 3.6 betan. Edited December 18, 2009 by si3rra Quote
Manneman Posted December 18, 2009 Author Posted December 18, 2009 Har kollat lite närmare på det... Det är en funktion som är planerad i kommande bygge. Däremot kan man starta tjänsten i senaste betan 3.6 build 5. Så här gör man: 1: Skriv about:config i adressfältet. Klicka fortsätt när varningen kommer 2: Skriv browser.taskbar.previews.enable i filterrutan 3: Klicka på värdet False så det ändras till True Sådär... kanonfint! // Manneman Quote
Guest TweekiE Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Åh, nice! detta ska fixas på en gång! men finns det något liknande för chrome? för jag gillar varken opera, ie eller firefox Quote
Manneman Posted May 4, 2010 Author Posted May 4, 2010 Det finns en tråd angående samma funktion i Chrome... vissa får det i Chrome och vissa inte. Det har att göra med vilket bygge man har osv... Här är länken: // Mange Quote
Mats H Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 (edited) Har kollat lite närmare på det... Det är en funktion som är planerad i kommande bygge. Däremot kan man starta tjänsten i senaste betan 3.6 build 5. Så här gör man: 1: Skriv about:config i adressfältet. Klicka fortsätt när varningen kommer 2: Skriv browser.taskbar.previews.enable i filterrutan 3: Klicka på värdet False så det ändras till True Sådär... kanonfint! // Manneman Kanonsnyggt! Edited May 5, 2010 by Mats H Quote
Recommended Posts