Asprilla Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Hej! Jag funderar på att göra en uppgradering från home premium, till ultimate. Min fråga är om detta går att göra med en nyckel till ett vanligt Windows 7 ultimate, eller om det måste vara en speciellt anytime upgrade nyckel? tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Hej! Jag funderar på att göra en uppgradering från home premium, till ultimate. Min fråga är om detta går att göra med en nyckel till ett vanligt Windows 7 ultimate, eller om det måste vara en speciellt anytime upgrade nyckel? tack! Har du en produktnyckel till Ultimate så kan du naturligtvis uppgradera från Home Premium till Ultimate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asprilla Posted December 19, 2009 Author Share Posted December 19, 2009 Har du en produktnyckel till Ultimate så kan du naturligtvis uppgradera från Home Premium till Ultimate. Ok. För om man startar Upgrade Anytime, så står det "Om du redan har en windows anytime upgrade-nyckel, ska du påbörja processen här" Min fråga är då om man kan använda vilken Windows 7 ultimate-nyckel som helst, eller om det just måste vara en Anytime upgrade-nyckel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Borde väl fungera med vilken Ultimate nyckel som helst men annars lite mer info om Anytime Upgrade. http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Anytime_Upgrade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Simonsson Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 (edited) Du kan endast uppgradera till en högre utgåva med hjälp av en Windows Anytime Upgrade-nyckel. Anledningen till att det står "Om du redan har en Windows Anytime Upgrade-nyckel, ska du påbörja processen här" i början av WAU-guiden är att du även kan köpa Windows Anytime Upgrade-nycklar i butik. På sidan http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/windows-anytime-upgrade kan du se hur paketen med nycklarna ser ut som du kan köpa i butik. Edited December 19, 2009 by Magnus Simonsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts