Jump to content

Uppgradering till annan Windows 7 version

Asprilla

Recommended Posts

Hej!

Jag funderar på att göra en uppgradering från home premium, till ultimate. Min fråga är om detta går att göra med en nyckel till ett vanligt Windows 7 ultimate, eller om det måste vara en speciellt anytime upgrade nyckel?

tack!

Har du en produktnyckel till Ultimate så kan du naturligtvis uppgradera från Home Premium till Ultimate.

Har du en produktnyckel till Ultimate så kan du naturligtvis uppgradera från Home Premium till Ultimate.

Ok. För om man startar Upgrade Anytime, så står det "Om du redan har en windows anytime upgrade-nyckel, ska du påbörja processen här"

Min fråga är då om man kan använda vilken Windows 7 ultimate-nyckel som helst, eller om det just måste vara en Anytime upgrade-nyckel?

Du kan endast uppgradera till en högre utgåva med hjälp av en Windows Anytime Upgrade-nyckel. Anledningen till att det står "Om du redan har en Windows Anytime Upgrade-nyckel, ska du påbörja processen här" i början av WAU-guiden är att du även kan köpa Windows Anytime Upgrade-nycklar i butik. På sidan http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/windows-anytime-upgrade kan du se hur paketen med nycklarna ser ut som du kan köpa i butik.

Edited by Magnus Simonsson