Gå till innehåll

Dropbox


Mir

Recommended Posts

Provar nu en näthårddisk och funderar på om någon annan har provat denna. Det lilla jag har provat så fungerar den mycket bra. Hittade artikeln om detta i ”PC för alla” vore kul om någon annan provat Dropbox så man kan dela erfarenheter av näthårddisken. Man tilldelas 2GB gratis och om man vill ha mer plats så får man betala för denna. http://www.dropbox.com . Till artikeln i PC för alla http://pfa.idg.se/2.1054/1.257869/gratistjanst-gor-usb-minnet-onodigt

Redigerad av Mir
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med SugarSync.com som är en liknande lösning tror jag. Dropbox var "bara" en beta så jag vågade inte hoppa på den.

På Sugarsync får man 2 gb gratis, sen betalar jag 4,99 dollar i månaden för 30 gb extra. Principen är den att man installerar ett litet syncprogram på alla sina datorer (Win, Linux eller Mac) och markerar vilka filer/mappar man vill ha i sync, sen laddas dessa upp på deras server och man kan därefter komma åt alla sina filer från vilken dator man vill! I mitt fall så händer det titt som tätt att jag behöver nån fil som ligger på min privata dator när jag är på jobbet, och då öppnar jag bara Sugarsync och dubbelklickar på filen där, och så kan jag jobba i den. Den redigerade filen sparas automatiskt på servern, och när jag sen startar min dator där hemma så kommer den nya redigerade filen att laddas ner på min privata dator och ersätta den gamla. Funkar hur bra som helst, man kan även lägga till filer i mapparna som sen laddas ner automatiskt på den andra datorn.

Givetvis kan man även "bara" använda det som en näthårddisk, men just sync-funktionen är sk*tbra!

Man kan även (såklart) komma åt alla filer via ett webbgränssnitt och via iPhone eller en Androidnalle. Själv kör jag med en Android och helt plötsligt har jag tillgång till alla mina filer (jobbdatorn och privata) i telefonen utan att behöva kopiera över dom där!

Om ni e sugna på att prova så maila gärna mig, om jag rekommenderar er (skickar en invite) så får både jag och den som jag rekommenderar 250 mb extra lagringsutrymme! Det tjänar vi båda på... :rolleyes: Maila i så fall på mr.mathias.nilsson (at ) gmail. c om

Redigerad av Maveric77
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropbox funkar väldigt bra. Vi har använt den när vi haft grupparbeten på universitetet. Man delar bara ut en mapp till övriga gruppdeltagare och sedan synkas alla filer automatiskt av dropbox klienten. Snabbt och bra och om man går igenom vissa steg får man extra utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...