Gå till innehåll

Processor trubbel


Recommended Posts

Hej!

Har lite trubbel.

Funderar på att bygga en ny server hemma (byta ut den gamla) till en 64 bitars. Vad jag nu lurar på är att det finns moderkort Såsom Asus P5B SE och det är 45nm prossessor kort. MEn i deras prosessor spec på sidan: Asus hemsida så finns den prosessorn jag titat på nämligen Celeron 2,66GHZ 64 bitars Men den är ju en 90nm. Kommer detta att fungera ihop eller är det så att processorn är ändrad? Ändå så finns den prosessorn med i tabellen över fungerande processorer.

Tacksam på svar i denna djungel.

MVH Gabriel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har lite trubbel.

Funderar på att bygga en ny server hemma (byta ut den gamla) till en 64 bitars. Vad jag nu lurar på är att det finns moderkort Såsom Asus P5B SE och det är 45nm prossessor kort. MEn i deras prosessor spec på sidan: Asus hemsida så finns den prosessorn jag titat på nämligen Celeron 2,66GHZ 64 bitars Men den är ju en 90nm. Kommer detta att fungera ihop eller är det så att processorn är ändrad? Ändå så finns den prosessorn med i tabellen över fungerande processorer.

Tacksam på svar i denna djungel.

MVH Gabriel

Det har nu gått 4 dagar och ingen som hjälp Gabriel med detta? Var barmhärtig och lös dennes problem, tyvärr så är jag ej så insatt i att konfigga andras datorer/moduler, så hjälp denna person TACK! :angry: Det finns ju otroligt många tekniska personer på detta forum, så hjälp finns!

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns processorn med i listan över fungerande cpu´er, så kommer det att fungera. Det är inte alls ovanligt att moderkorten har stöd för flera processorarkitekturer... kör själv ett liknande, med stöd för både 90 och 45nm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har lite trubbel.

Funderar på att bygga en ny server hemma (byta ut den gamla) till en 64 bitars. Vad jag nu lurar på är att det finns moderkort Såsom Asus P5B SE och det är 45nm prossessor kort. MEn i deras prosessor spec på sidan: Asus hemsida så finns den prosessorn jag titat på nämligen Celeron 2,66GHZ 64 bitars Men den är ju en 90nm. Kommer detta att fungera ihop eller är det så att processorn är ändrad? Ändå så finns den prosessorn med i tabellen över fungerande processorer.

Tacksam på svar i denna djungel.

MVH Gabriel

Hej,

Moderkortet har stöd för celeron processorer, även om det inte är en processor tillverkad med 45nm teknik så kommer det fungera. Att det står att moderkortet stödjer 45nm processorer är bara till din fördel i framtiden, även om du inte kommer använda en sådan processor till ditt bygge.

Utan att ha exakta specifikationer på processorn du kommer använda ser det ut som att den kommer fungera om den är tillverkad med 90nm teknoligi.

Hoppas svaret gjorde dig mer säker.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nu gått 4 dagar och ingen som hjälp Gabriel med detta? Var barmhärtig och lös dennes problem, tyvärr så är jag ej så insatt i att konfigga andras datorer/moduler, så hjälp denna person TACK! :angry: Det finns ju otroligt många tekniska personer på detta forum, så hjälp finns!

Allt har sin tid... det är inte så konstigt att det inte blir svar direkt. Dels är det kanske överkurs för många, dels är det jul- och nyårstid. Relaxa... alla får hjälp, förr eller senare!

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...