Gå till innehåll

Recommended Posts

Gjorde den stora missen att installera Office 2010 Beta (avinstallerade 2007 först) men va inte nöjd med 2010:an utan ville byta tillbaka, då började strulet. Avinst. 2010 och körde sedan installationen av 2007, allt väl än så länge, MEN, när ja skulle öppna Outlook för att lägga in min sparade .PST fil från tidigare 2007 installation så började de helvetet, först när ja öppnade Outlook så kom en varning upp om att min "datafil" inte var kompatibel med denna version. Testade då att byta den mot den sparade men ICKE!! Varje gång ja öpnnar Outlook får ja samma medelande om att det INTE är en kompatibel version (visserligen kan man ju klicka "OK" å sen komma visare men ja har t ex 2 inkorgar (en engelsk & 1 svensk osv. NÅN som har ett tips på hur ja gör för att lösa detta??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde den stora missen att installera Office 2010 Beta (avinstallerade 2007 först) men va inte nöjd med 2010:an utan ville byta tillbaka, då började strulet. Avinst. 2010 och körde sedan installationen av 2007, allt väl än så länge, MEN, när ja skulle öppna Outlook för att lägga in min sparade .PST fil från tidigare 2007 installation så började de helvetet, först när ja öppnade Outlook så kom en varning upp om att min "datafil" inte var kompatibel med denna version. Testade då att byta den mot den sparade men ICKE!! Varje gång ja öpnnar Outlook får ja samma medelande om att det INTE är en kompatibel version (visserligen kan man ju klicka "OK" å sen komma visare men ja har t ex 2 inkorgar (en engelsk & 1 svensk osv. NÅN som har ett tips på hur ja gör för att lösa detta??

Har för mig att det är olika filformat i Office 2007 och 2010 när det gäller Outlook.

Så när du "uppgraderade" till 2010 så förändrades nog också pst filen.

Går det inte att installera 2010 igen och därifrån spara pst filen till "gammalt" format?

Sen avinstallera och installera 2007 igen?

Bara en idé jag kom på utan att ha 2010 framför mig just nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det är olika filformat i Office 2007 och 2010 när det gäller Outlook.

Så när du "uppgraderade" till 2010 så förändrades nog också pst filen.

Går det inte att installera 2010 igen och därifrån spara pst filen till "gammalt" format?

Sen avinstallera och installera 2007 igen?

Bara en idé jag kom på utan att ha 2010 framför mig just nu....

Ska testa med det...va nog lite irriterad därav 0 tankeverksamhet..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem men har ej någon lösning ännu. Får frågan varje gång, har gjort en ny .pst fil men problemet finns kvar tråkigt nog.

Fick samma problem själv. Jag gjorde såhär för att lösa det:

Kontrollpanelen-E.post-Visa profiler. Välj lägg till. Fyll i dina uppgifter. Bocka för Använd alltid denna profil. Starta upp Outlook och inportera din .pst-fil. I mitt fall fick jag 2 tomma mappar med engelska namn. Dom tog jag bort. När allt såg rätt och riktigt ut gick jag tillbaks till Visa profiler och tog bort profilen Outlook. Hoppas detta löser saken för er också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick samma problem själv. Jag gjorde såhär för att lösa det:

Kontrollpanelen-E.post-Visa profiler. Välj lägg till. Fyll i dina uppgifter. Bocka för Använd alltid denna profil. Starta upp Outlook och inportera din .pst-fil. I mitt fall fick jag 2 tomma mappar med engelska namn. Dom tog jag bort. När allt såg rätt och riktigt ut gick jag tillbaks till Visa profiler och tog bort profilen Outlook. Hoppas detta löser saken för er också.

Vilken kontrollpanel menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...