Gå till innehåll

En bit av skrämbilden försvinner


Recommended Posts

Då jag kopplar in min "stora" skärm till min bärbara dator så får jag problem.

Skärmen på den bärbara datorn har upplösningen 1280x800 och upplösningen på den externa skärmen är 1440x900. Skärmen fungerar utmärkt då man har den inkopplad i andra datorer, men då man kopplar in den i den bärbara så försvinner en bit på högersidan, det är precis så mycket att man klockan nere i hörnet ej syns. Kör man autojusteringen eller den manuella justeringen så hjälper det inte, för det är som om den där biten är utsuddad. Har installerat drivrutiner för externa skärmen på den bärbara men fungerar inte ändå.

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klarar 2048x1536 ,75 Hz som max så det ska fungera, externa skärmen är ju bara 1440x900, och bilden täcker ju upp hela skärmen ända ut i kanterna, men sen är det ju den där biten som sticker ut utanför så att säga, som inte syns på skärmen. :(

Hur stor upplösning klarar kortet i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du kopplar den "stora" skärmen till laptoppen, ställer in kortet så att den visar korrekt bild, sparar...

Sedan när du stänger laptopen, drar ur särmen och startar om, visas bilden rätt i laptoppen då?

Och vad händer om du kopplar in den stora skärmen igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet är rätt inställt, och i inställningarna så ser allt ut som det ska, det är bara på skärmen det inte blir rätt.

Vad händer om du kopplar den "stora" skärmen till laptoppen, ställer in kortet så att den visar korrekt bild, sparar...

Sedan när du stänger laptopen, drar ur särmen och startar om, visas bilden rätt i laptoppen då?

Och vad händer om du kopplar in den stora skärmen igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ville bara veta vad som händer när du ställer in efter den hösta upplösningen som första val... eftersom det då fungerar med en lägre upplösning.

Men vill du inte prova är det upp till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej nu fattar jag vad du menade :P sorry

jo, har provat det, men då blir det rätt inställning på laptopen, den kopplar om sig så det blir rätt.

Ok, jag ville bara veta vad som händer när du ställer in efter den hösta upplösningen som första val... eftersom det då fungerar med en lägre upplösning.

Men vill du inte prova är det upp till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...