Gå till innehåll

kan inte se HD på datorn


__087

Recommended Posts

Hejsan, som topic lyder så kan jag inte se hd filmer på datorn längre. Jag har du hd filmer på datorn som jag försöker kolla på med bl.a cccp men de är som att ljudet och bilden inte går i takt, har samma problem med alla hd filmer :( funkar utmärkt med dvdr filmer, jag har även prövat uppdatera mitt grafikkort men utan resultat :( Någon som kan hjälpa mig lösa detta? // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Nu vet jag inte exakt vad som ingår i CCCP, men har du CoreAVC?

Jag kör med följande konfigration:

1. FFD Show

2. AVC Core med Haali Media Splitter

3. Windows Media Player 11

Kan spela 480p, 720p och 1080p.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske råkat göra någon inställning för syncningen nånstans bara, har du provat att avinstallera och installera om allt som har med filmspelningen att göra?

Vill du testa något annat kan jag verkligen rekommendera K-Lite Codec Pack och att spela upp med medföljande Media Player Classic Home Cinema som jag varit helnöjd med i många år.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske råkat göra någon inställning för syncningen nånstans bara, har du provat att avinstallera och installera om allt som har med filmspelningen att göra?

Vill du testa något annat kan jag verkligen rekommendera K-Lite Codec Pack och att spela upp med medföljande Media Player Classic Home Cinema som jag varit helnöjd med i många år.

Fungerar alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan, med vlc hackar det med jämna mellanrum och jag har även prövat cccp (Combined Community Codec Pack). Och de är då det inte ligger i takt, som sagt har det fungerat förut men på senaste tiden har något hänt. Funkar heller inte att återställa inställningarna till Default

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...