__087 Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Hejsan, som topic lyder så kan jag inte se hd filmer på datorn längre. Jag har du hd filmer på datorn som jag försöker kolla på med bl.a cccp men de är som att ljudet och bilden inte går i takt, har samma problem med alla hd filmer funkar utmärkt med dvdr filmer, jag har även prövat uppdatera mitt grafikkort men utan resultat Någon som kan hjälpa mig lösa detta? // __087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Vilka spelare har du kollat med??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Nu vet jag inte exakt vad som ingår i CCCP, men har du CoreAVC? Jag kör med följande konfigration: 1. FFD Show 2. AVC Core med Haali Media Splitter 3. Windows Media Player 11 Kan spela 480p, 720p och 1080p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 VLC kanske skulle fungera, det gör det för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 (edited) Kanske råkat göra någon inställning för syncningen nånstans bara, har du provat att avinstallera och installera om allt som har med filmspelningen att göra? Vill du testa något annat kan jag verkligen rekommendera K-Lite Codec Pack och att spela upp med medföljande Media Player Classic Home Cinema som jag varit helnöjd med i många år. Edited January 3, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
munketh Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Kanske råkat göra någon inställning för syncningen nånstans bara, har du provat att avinstallera och installera om allt som har med filmspelningen att göra? Vill du testa något annat kan jag verkligen rekommendera K-Lite Codec Pack och att spela upp med medföljande Media Player Classic Home Cinema som jag varit helnöjd med i många år. Fungerar alltid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 hejsan, med vlc hackar det med jämna mellanrum och jag har även prövat cccp (Combined Community Codec Pack). Och de är då det inte ligger i takt, som sagt har det fungerat förut men på senaste tiden har något hänt. Funkar heller inte att återställa inställningarna till Default Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts