PCGuiden Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 (edited) hej Jag har ett 4 GB usb minne som helt plötsligt blev 1 Gb och jag kan inte få det att bli 4 Gb igen... Att få det till orginal storlek skulle göra mig jätteglad. Detta minne är det: USB Minnet Edited January 3, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Har du ett säkerhetsprogram installerat på den? Vilket filsystem är det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Flyttat till rätt forumkategori! Har du provat att formatera det? //Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Det skall inte finnas något på det Hur kollar man att det verkligen är tomt FAT är det men skulle Vilja ha NTFS har formaterat det flera gånger på olika sätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Om du kollar den genom Datorhanterarens Diskhantering... vad ser du där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 ReadyBoost har inte "råkat" aktivera sig? Högerklicka på minnet och välj egenskaper för att kolla, hade du inget viktigt på minnet så högerklicka och välj formatera på ditt usb minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 (edited) Om du kollar den genom Datorhanterarens Diskhantering... vad ser du där? 4 diskar där usb minet är... har fått ner det till två..... en på 950 mb och en på 2,90 GB den stora är inte allokerad och när jag högerklickar på den så är allt grått så jag kan inte göra något och jag kan inte scanna den med virusprogram heller Edited January 4, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 (edited) Kan du inte använda Windows 7 egna dvd för detta, med Diskpart menar jag. Öppna ett kommandfönster med adminrättigheter skriv: diskpart skriv: list disk välj disk: select disk 1 (enl bilden) skriv: list partition Ta bort partion: delete partition Skapa partition: Ex: create partition primary size=1000 (Skapa Primär partition med en storlek av 10GB.) Du kan även använda "extended" och logical inom den. Förstår du? http://www.mydigitallife.info/2007/09/26/using-diskpartexe-as-disk-management-alternative-in-windows-vista-2000-2003-and-xp/ Edited January 4, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Får inte till det alls Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Ok, vi provar en annan sak... Enhetshanteraren, Högerklicka på "Ditt datornamn" högst upp, klicka "sök efter maskinvaruförändringar". Du ska naturligtvis ha minnet i datorn... Nu kommer datorn att initiera alla enheter igen, även ditt usb-minne.... Du kan även prova att i Diskhanteringen, formatera eller skapa partition på den oallokerade delen, när du gjort det, kan det finnas möjlighet att radera den tidigare problemdelen. om inte det funkar.. testa Parted magic... Länk till Parted Magic direkt nerladdning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Ett tips till... I datorhanteraren, Klicka Enhetshanteraren, Klicka "Diskenheter" Där kan du hitta ditt usb-minne som generic 2.0 usb-drive eller namnet på tillverkaren.. ungefär. markera enheten, högerklicka -> egenskaper, Principer. Välj "Bättre Prestanda", spara. Nu, klicka "Datorn", högerklicka ditt usbminne och välj formatera, nu kan du även välja NTFS Hoppas att det funkar nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Detta lilla program gjorde så att jag fick tillbaka hela USB-Minnet http://www.alexpage.de/usb-image-tool/ Det var bootsektorn som gjorde felet... tack för alla som har hjälpt mig med mitt problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Bra att du löste det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Hur heter det , själv är bäste dräng..... egentligen samt att man lärt sig något av det och kan vidarebefodra det man kommit på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts