Gå till innehåll

windows säkerhets center


Recommended Posts

Det kom först meddelande om att jag var tvungen att vara administratör, jag fortsatte. Sen kom det ett meddelande om att combofix kanske var någon slags virus kopia och inte äkta vara. Jag klickade för att fortsätta i alla fall. Sen körde combofix men avinstallerade inte sig. Jag testade att göra samma grej med att skriva cd\ combofix /u i komandotolken precis som jag gjort innan. Men då kom meddelandet om att det inte var ett internt eller externt kommando upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Administratörsfrågan borde lösa sig om du startar Kommandotolken med alla rättigheter och det gör man genom att högerklicka på Kommandotolken i programmenyn och välja Kör som administratör.

Du är väl noga med att alltid ha ett mellanrum mellan combofix och /u. Dessutom så ska cd \ och combofix vara på varsin rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Suck...det funkade inte det heller. Combofix körde bara som vanligt utan att ta bort sig.

Jag har varit noga varje gång med att skriva combofix (mellanslag) /u och cd\ på egen rad.

Jag har startat om datorn men combofix är kvar

Jätte skumt, ihärdigt program det där<br /><br />Vad kan hända om man har det kvar?

Redigerad av anetteiem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppade allt jag kunde hitta som hade med combofix i papperskorgen ( filmappen och programfilen på skrivbordet och i C: och en txt fil), när jag skulle tömma så kom det ett meddelande om att en av objekten inte kunde tas bort eftersom den användes i ett annat program, men jag hade bara webbläsaren på för tillfället. Jag hoppade i alla fall över den och när jag kollade papperskorgen så var den tom. Vad var det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...