anton_137 Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Försöker installerar XP Professional på en bärbar HP G7000. Efter byte av hårddisk skulle jag installera XP men installationsprg hittar inte hårddisken. Enligt HP ska jag installera en SATA controller. Enligt instruktionerna från HP ska man använda en USB-diskett. Tyvärr har jag inte tillgång till en sådan, testade att lägga controllern på ett usb-minne men det funkade inte. Finns det någon som har ett tips hur jag ska gå vidare i detta? Hälsningar Anton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 ev låna en xp-cd med sp2 på då skall där finnas sata drivrutiner på skivan. annars skall man kunna ändra i bios (inget jag testat själv) klippt från något forum Det kan vara så att det saknas SATA-drivare. Gå in i BIOS och sätt SATA mode till "IDE/PATA compatible" eller något i den stilen. Testat BIOS-tipset, det gör att du slipper bry dig om drivare under installationen mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton_137 Posted January 5, 2010 Author Share Posted January 5, 2010 Tack för tipset. Det funkade bra. Anton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts