Gå till innehåll

Gnäll & förstörelse?


Sunshine

Recommended Posts

Jag blir så arg över detta gnällande om miljöförstörelse! Det började faktiskt när jorden föddes, vulkaner spydde ut sin lava/stoft och mörkade allt i sin väg. Hur länge var det inte sedan?

Nu 2010, har pågått ett-två-tre-----------------år sedan det sagts att VI MÄNNISKOR förstör JORDEN VI LEVER PÅ förstörs mer & mer! Men, har detta inte pågått sedan jordens/första levande varelser anlände? Miljön verkar vara forskarnas största intresse, för att få in pengar från fattiga och lura folk.

Samma sak med influensa, bara en himla luranterier.

Till saken. Det är (fläkt) bara bullshit allt som skrivs: Detta har pågått i miljontals år, miljön kan ej bli bättre om jag betalar 100:- till isbjörnar och att dom skall få det bra!

Det är forskarna som vill få en höjning av sin inkomst, från 50.000 till 100.000, så ligger all forskning till. Ge (fläkt) i att betala till oseriösa forskare. Tacka vet jag barncancer/cancerforskningen i helhet.

Förbaskad i.a.f..... (fläkt).....

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ligger det säkert lite i dina konspirationsteorier. Klimatförändringar har ju skett naturligt sedan jordens födelse men det man menar med att det är människan som förstör jorden är att förändringen är märkbart snabbare sedan industrialiseringen och inte minst de senaste årtiondena. Jag är helt övertygad att vi är en stor bidragande faktor och att vi fortfarande har möjlighet att hejda utvecklingen, om sedan att sätta in en hundring på konto X är lösningen låter jag vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Visst ligger det säkert lite i dina konspirationsteorier. Klimatförändringar har ju skett naturligt sedan jordens födelse men det man menar med att det är människan som förstör jorden är att förändringen är märkbart snabbare sedan industrialiseringen och inte minst de senaste årtiondena. Jag är helt övertygad att vi är en stor bidragande faktor och att vi fortfarande har möjlighet att hejda utvecklingen, om sedan att sätta in en hundring på konto X är lösningen låter jag vara osagt.

Ett (1) + i kanten, men det skulle varit för 50-100 år sedan, nu har VI ingen chans att påverka, TYVÄRR, tiden har tagit ut sin rätt! I´M SO SORRY...... :angry:

Se till att VI har det gott efter 20121221......Sök på u-tube efter 2012 & se vad som sker! Tyvärr inget skämt från min sida. Många här som kanske ignorerar detta, men var uppmärksammad. Det finns större instutitioner som har mera informationer om det hela.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore ju synd att försöka eller?

Men det är ju skönt att du är säker på din sak och att du vet att forskarna har fel.

Ditt sista tillägg: HAHAHAHAHAHAHA. Du e la' go.

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så arg över detta gnällande om miljöförstörelse! Det började faktiskt när jorden föddes, vulkaner spydde ut sin lava/stoft och mörkade allt i sin väg. Hur länge var det inte sedan?

Nu 2010, har pågått ett-två-tre-----------------år sedan det sagts att VI MÄNNISKOR förstör JORDEN VI LEVER PÅ förstörs mer & mer! Men, har detta inte pågått sedan jordens/första levande varelser anlände? Miljön verkar vara forskarnas största intresse, för att få in pengar från fattiga och lura folk.

Samma sak med influensa, bara en himla luranterier.

Till saken. Det är (fläkt) bara bullshit allt som skrivs: Detta har pågått i miljontals år, miljön kan ej bli bättre om jag betalar 100:- till isbjörnar och att dom skall få det bra!

Det är forskarna som vill få en höjning av sin inkomst, från 50.000 till 100.000, så ligger all forskning till. Ge (fläkt) i att betala till oseriösa forskare. Tacka vet jag barncancer/cancerforskningen i helhet.

Förbaskad i.a.f..... (fläkt).....

Kan ju ligga nåt i vad du skriver,men det som jag tycker verkar oroande är att jordens lutning förändras hela tiden.

Det har ju faktiskt hittats mammutar insprängda i is med vegetariskt föda i magen.

Det bevisar ju att jorden helt enkelt har vänt 45grader nån gång.Och det måste ha gått fort.

Avståndet mellan nord och sydpolen blir kortare hela tiden.

Men det du skrev om influensa håller jag inte med dig om.Tycker du samma om HIV som också är virus??

Forskare tjänar inte så himla bra som man kan tro.Dom brinner i stället för sitt jobb.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi människor bidrar till en accelererande miljöförstörning tror jag nog är korrekt, men samtidigt att forskare och politiker försöker slå mynt av det, det är ju också ett faktum.

Klimatkvoter ska köpas från 3:världen, så att vi här, kan fortsätta som tidigare, med "rent" samvete är ju ganska illa.

"Hopenhagen 2010, är ju ett brilljant exempel på detta!

Nej alla bör bidra med vad de har egen förmåga till. Stäng av Tvn med strömbrytaren, skaffa lågenergilampor, sopsortera, kör mindre bil.

Detta bidrar positivt.

Jag är troligen för gammal för att få uppleva eländet som kanske kommer, men mina barn och mitt barnbarn, kommer kanske att få göra det.

That suck's!!

Är ej "Grön Vågare"!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore ju synd att försöka eller?

Men det är ju skönt att du är säker på din sak och att du vet att forskarna har fel.

Ditt sista tillägg: HAHAHAHAHAHAHA. Du e la' go.

Min MORFAR blev idiotförklard en gång i tiden, 30 år senare, visads att han hade rätt. Tyvärr dog han för tidigt! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi människor bidrar till en accelererande miljöförstörning tror jag nog är korrekt, men samtidigt att forskare och politiker försöker slå mynt av det, det är ju också ett faktum.

Klimatkvoter ska köpas från 3:världen, så att vi här, kan fortsätta som tidigare, med "rent" samvete är ju ganska illa.

"Hopenhagen 2010, är ju ett brilljant exempel på detta!

Nej alla bör bidra med vad de har egen förmåga till. Stäng av Tvn med strömbrytaren, skaffa lågenergilampor, sopsortera, kör mindre bil.

Detta bidrar positivt.

Jag är troligen för gammal för att få uppleva eländet som kanske kommer, men mina barn och mitt barnbarn, kommer kanske att få göra det.

That suck's!!

Är ej "Grön Vågare"!

Mvh

Mats H

Ja eller(nu gillar nog många inte detta)bygg ut kärnkraften.Röstade en gång för linje 3,men har faktiskt bytt åsikt.

Och vad gör man när man absolut inte sympatiserar med partier som också vill det.

Själv röstar jag på ett parti som vill ha bort den men ändå vill jag tvärt om ;) Det låter kanske inte riktigt klokt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kudden jag tycker inte alls det låter knasigt. Jag är också för utbyggnad av kärnkraften men känner inte att jag har något vettigt parti att rösta på som vill så.

Sunshine jag hoppas du har rätt kring dina 2012 profetior, det vore ju lite unikt att få leva just när jorden/mänskligheten går under så det vore en upplevelse. :)

På tal om det, den allra största orsaken till att människan förstör jorden är att vi är åt h-e för många. Det är skrämmande att en del ser det helt normalt att föröka sig som kaniner, ett av få områden där Kina är en förebild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kudden jag tycker inte alls det låter knasigt. Jag är också för utbyggnad av kärnkraften men känner inte att jag har något vettigt parti att rösta på som vill så.

Sunshine jag hoppas du har rätt kring dina 2012 profetior, det vore ju lite unikt att få leva just när jorden/mänskligheten går under så det vore en upplevelse. :)

På tal om det, den allra största orsaken till att människan förstör jorden är att vi är åt h-e för många. Det är skrämmande att en del ser det helt normalt att föröka sig som kaniner, ett av få områden där Kina är en förebild.

Undrar om Duracell har ngt med detta att göra, kaniner omnämndes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med all miljöförstörelse, klimatförändringar, ozonlager osv så har början på undergången för länge sen redan inträffat egentligen :)

Sett filmen " Children of Men eller läst boken?

Lite dramatisk, men bra då!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...