Gå till innehåll

[LÖST]ITE IT8212 ATA RADID Controller ger fel vid uppgradering


Greybird

Recommended Posts

Jag försöker uppgradera en av våra PC till Windows 7. På datorn går nu Windows Vista Business och jag ska uppgradera till Windows 7 Professional 32 bit.

Rapport för Windows 7 Upgrade Advisor säger:

ITE IT8212 ATA RADID Controller

Kontrollera Windows Update när du har installerat Windows 7 för att säkerställa att du har den senaste drivrutinen för enheten. Annars fungerar den eventuellt inte.

Uppgraderingen avbryts med följande meddelande:

Det går inte att uppgradera Windows på grund av följande problem. Avbryt uppgraderingen, slutför alla åtgärder och fortsätt sedan genom att starta om uppgraderingen.

Gör följande ändringar för dessa objekt:

Installera uppdaterade drivrutiner för följande enheter. Öppna Kontrollpanelen och sök efter uppdatera drivrutiner Lagringsstyrenheter: ITE IT8212 ATA RADID Controller

Uppdatera drivrutin ger ingen effekt eftersom svaret är att det är den senaste drivrutinen som är installerad.

Den nuvarande drivrutinen har version 1.7.2.7 från 2005-11-25

I information om drivrutinsfil står det: Filversion v.1.7.1.9 (NT.060726-2054)

Hela dagen har jag letat drivrutiner på nätet. Jag har träffat på ett flertal program som skannar datorn för att hitta för gamla drivrutiner men inte ett enda program har anmärkt på den nuvarande versionen av drivrutinen ifråga.

I ett par fall har jag tagit ner exemplar av drivrutinen som annonserats som passande till Windows 7 men de har inte accepterats som nyare versioner av drivrutinen.

Jag har också letat i olika forum och bara på ett enda ställe har jag hittat en tråd som nämner problemet. Som lösning hänvisas till version 1.7.2.9 av drivrutinen, men den har inte gått att finna för nerladdning.

Är det möjligen någon som har ITE IT8212 RAID Controller version 1.7.2.9 i sin dator eller som kan ge tips om var jag kan hämta/köpa den?

Redigerad av Greybird
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som lösning hänvisas till version 1.7.2.9 av drivrutinen, men den har inte gått att finna för nerladdning.

1.7.2.9 för Windows 32- och 64-bit hittar du hos ITE.

http://www.ite.com.tw/EN/products_kind.aspx?CategoryID=3&Page=2

Där ser du IT8212 IDE RAID Controller. Klicka så får du hela listan på nerladdningsbara filer, BIOS, drivers...

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...