Gå till innehåll

Hur ändrar jag tillfälligt till Explorer 6 (från Explorer 7)?


KarinE

Recommended Posts

Jag måste ändra från Internet Explorer 7 till Explorer 6. Detta för att kunna ladda in ett foto på en hemsida med ett ansökningsformulär. Jag kan inte avinstallera Explorer 7, beror det på att jag inte haft Explorer 6 förut på datorn? Väldigt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en webläsare som heter Qt, och den kan du ställa in som ie via en enkel knapptryckning.

Du behöver inte ens installera den eftersom den finns som portabel.

Lycka till.

Ps. i annat fall avinstallera ie7, och du får ie6 tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan lösning om du är van vid virtuella maskiner är att hämta en VHD med IE6 från Microsoft. De är egentligen till för att hjälpa webbutvecklare, men kanske kan det hjälpa dig med.

Här är de: http://www.microsoft.com/Downloads/details.aspx?FamilyID=21eabb90-958f-4b64-b5f1-73d0a413c8ef&displaylang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du behöva "nedgradera" någon mer gång så finns det ett lysande litet plugin för Internet Explorer 8, som låter dig simulera ett stort antal olika webbläsare direkt innifrån Internet Explorer. Programmet ändrar hel enkelt den identifikation som alla webbläsare skickar till servrarna... tillfälligt eller permanent. Man kan alltså lura servern att tro det är t.ex Internet Explorer 6 som är på besök.

http://www.enhanceie.com/ietoys/uapick.asp

...sen kan man ju tycka att någon kunde tala om för den aktuella webbplatsens ansvariga, att det kanske är dags att släppa taget om stenåldersverktygen...! :rolleyes:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...