Gå till innehåll

Sony-Ericsson ~ My Phone Explorer


swerogge

Recommended Posts

hej japanmannen

jo, som jag sa så har jag läst det på programmets hemsida, de har ett forum där, liknande det här forumet, där läser jag ett flertalet inlägg från andra som inte heller de får det att fungera i w7an trots att de inte hade problem i de tidigare versionerna av windows, i mitt och de övrigas fall så handlar det om att programmet inte hittar mobilen,,

skulle kanske funka bättre om jag använde x64 som du,, jag vet inte

vänligen, Rogge

ps.. ska förtydliga att jag använder mobilen K750i och inget annat

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sedan några år använt mig av ett ypperligt program som heter My Phone Explorer som innebär att jag kopplar in min SE-750i till datorn för att skriva mina sms direkt från datorn vilket ju underlättar betydligt när man skriver lite längre meddelanden ~~ men numera funkar det inte och jag har förstått, genom att läsa på på programmets hemsidas forumsida att det är många som inte får det att fungera med nya Windows 7.

Jag har inte något problem med MyPhoneExplorer och Windows 7 Ultimate x64. Bara installerade som vanligt. Var har du läst att det inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

hej japanmannen

jo, som jag sa så har jag läst det på programmets hemsida, de har ett forum där, liknande det här forumet, där läser jag ett flertalet inlägg från andra som inte heller de får det att fungera i w7an trots att de inte hade problem i de tidigare versionerna av windows, i mitt och de övrigas fall så handlar det om att programmet inte hittar mobilen,,

skulle kanske funka bättre om jag använde x64 som du,, jag vet inte

vänligen, Rogge

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej japanmannen

jo, som jag sa så har jag läst det på programmets hemsida, de har ett forum där, liknande det här forumet, där läser jag ett flertalet inlägg från andra som inte heller de får det att fungera i w7an trots att de inte hade problem i de tidigare versionerna av windows, i mitt och de övrigas fall så handlar det om att programmet inte hittar mobilen,,

skulle kanske funka bättre om jag använde x64 som du,, jag vet inte

vänligen, Rogge

Hej

När det gäller sms från datorn så kolla den här länken, den har jag använt länge

http://www.gratissms.se/skicka-sms.html

MVH

Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

När det gäller sms från datorn så kolla den här länken, den har jag använt länge

http://www.gratissms.se/skicka-sms.html

MVH

Leif

Tack Leif. Den där verkar bra, den ska jag bokmärka även om jag är ute efter en helt annan grej där jag alltså kan använa min egen mobil, ibland kan det bli ett flertal mess om dan men har jag bara ett att skicka så visst kan jag logga in mig på din föreslagna sida, nema problema,, thanx :)

MVH, Rogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som detta diskuterats i en tidigare tråd?

Problemet är att det inte finns några drivrutiner för SonyEricsson K750i för varken Vista eller Windows 7.

eftersom mpe, först kräver att telefonen installeras i dator så att de virtuella portarna finns där programmet söker efter telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som detta diskuterats i en tidigare tråd?

Problemet är att det inte finns några drivrutiner för SonyEricsson K750i för varken Vista eller Windows 7.

eftersom mpe, först kräver att telefonen installeras i dator så att de virtuella portarna finns där programmet söker efter telefonen.

hej si3rra..jag sökte efter tidigare (nu idag) trådar i det här ämnet, på det här forumet, men hittade då inga

Då jag pluggar in mobilen i datorn med tillhörande sladd så söker systemet efter drivisar på nätet och hittar också dessa, det ser i vart fall ut som så från min s.k horisont, allt, installationsfasen, får dessutom "gröna bockar" då den utfört denna installations-process så jag vet inte om jag kan göra mycket mer för att se till att mpe ska kunna hitta min lur.. :unsure: // Rogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sökte efter tidigare (nu idag) trådar i det här ämnet, på det här forumet, men hittade då inga

Det var i höstas vi diskuterade detta. Och nu när jag läser tråden inser jag att det var inte bara att installera som vanligt. Det gällde P1i, men det kanske fungerar med din också?

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/18639-pc-suite-sony-ericsson/page__p__135741__hl__myphoneexplorer__fromsearch__1entry135741

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej si3rra..jag sökte efter tidigare (nu idag) trådar i det här ämnet, på det här forumet, men hittade då inga

Då jag pluggar in mobilen i datorn med tillhörande sladd så söker systemet efter drivisar på nätet och hittar också dessa, det ser i vart fall ut som så från min s.k horisont, allt, installationsfasen, får dessutom "gröna bockar" då den utfört denna installations-process så jag vet inte om jag kan göra mycket mer för att se till att mpe ska kunna hitta min lur.. unsure.gif // Rogge

om den installeras korrekt så gå in i enhetshanteraren och kika under "Com & ltp portar" och se efter om du har sonyercsson där och vilket COM nummer den fått.

så ställer du in mpe på detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om den installeras korrekt så gå in i enhetshanteraren och kika under "Com & ltp portar" och se efter om du har sonyercsson där och vilket COM nummer den fått.

så ställer du in mpe på detsamma.

Inte utan att jag börjar bli lite skrajsen.. var ett tag sedan jag tittade på min enhetshanterare, nu finns ingenting i den vägen, com o it-portar, vad 17 har hänt? ..frågar jag mig själv..

post-7397-1262859058,46_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...