Gå till innehåll

Kan ej stänga av datorn!


Putte7

Recommended Posts

Hejsan!

Har ett litet problem med min bärbara Acer Aspire 3050. När man ska stänga av eller starta om den, så loggas man ut som vanligt och det står windows avslutas i ca 5-10 sekunder, sen blir skärmen bara svart men fläkten står och blåser fortfarande. I detta läge kan man inte stänga av datorn på powerknappen, utan man måste ta ur batteriet och laddkabeln och sätta tillbaka det sen igen och starta om. Har testat att köra den i felsäkert läge och då funkar den som den ska! Har kollat lite i aktivitetshanteraren också men inte lyckats, kan någon här hjälpa mig? Kör Vista Home Basic SP2.

Mvh Patrik

Redigerad av Putte7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så går Vista ner i viloläge "by default" när man trycker på "stäng av". Du måste i så fall ändra energiinställningarna... Kontrollpanelen/Energialternativ... tryck på "Ändra schemainställningar" intill det schema som används. Gå vidare med "Ändra avancerade inställningar"... där ändrar du under "Strömbrytare och lock/Åtgärd för strömbrytare"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fenomen upplevde jag också någongång när jag hade batteriet i och körde på strömadaptern. Eftersom jag mest använder laptopen med Vista Buisness som stationär, tog jag bort batteriet och då upphörde detta fenomen. Har bara ändrat i schema för energi, att den alltid ska vara på.

Gäller en Toshiba Satellit med 17 tums skärm.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fenomen upplevde jag också någongång när jag hade batteriet i och körde på strömadaptern. Eftersom jag mest använder laptopen med Vista Buisness som stationär, tog jag bort batteriet och då upphörde detta fenomen. Har bara ändrat i schema för energi, att den alltid ska vara på.

Gäller en Toshiba Satellit med 17 tums skärm.

Hehe, tackar så hjärtligt för tipset, nu funkar det som det ska, tackar!!

Mvh Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...