Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har en dator nr 2 och den har ett grafikkort på 256 MB minne och modellen är ATI Radeon X1600. Nu är det så att jag kan inte finna några nya drivrutiner till det, har sett att det bara finns från 2006 och det är ju jättegammalt. Är det någon som är mer expert på detta så kan ni tipsa mig och om det finns nyare drivrutiner till det grafikkortet.

//DAson

Posted

Till vilket OS ?

Och det kan vara så att det inte finns nyare drivare.

Vart har du sökt ? På datortillverkarens hemsida ? I så fall sök på ATI hemsida direkt.

Kan ju finnas drivrutiner hos ATI som inte finns hos datortillverkaren utan dom tycker att den du har fungerar som dom vill.

Posted (edited)

Det är Windows XP på dator 2. Och dem drivrutiner som medföljde till grafikkortet är gamla. Men det är nog som du säger det kanske inte finns nyare till just det grafikkortet.

//DAson

Edited by DAson
Posted (edited)

Det är Windows XP på dator 2. Och dem drivrutiner som medföljde till grafikkortet är gamla. Men det är nog som du säger det kanske inte finns nyare till just det grafikkortet.

//DAson

Skall nog vara denna från den 17/11 -09 Revnr:9.11

Grafikdriver, CCC och WDM driver. 75,6 MB.

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_xp.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.9〈=Swedish

Edited by Sunshine
Posted

Ja drivrutinerna funkar kanon det ar inget problem och installera dem inte. Har sparat drivrutinen så jag alltid har den tillhands. Tack för hjälpen Sunshine!

//DAson