Gå till innehåll

En stor flac-fil till flera mindre wav-filer


tomorrow

Recommended Posts

:D Varsågod.

foobar200 är primärt en spelare, men den kan även konvertera och rippa CD. Kan hämta metadata från freedb.

Hej igen

En liten fråga till ?

Jag tänker blanda lite låtar från olika håll på några CD´s .

Jag har för mig att jag tidigare använt AUDIOGRABBER för att NORMALISERA LJUDVOLYMEN.

(( så att volymen blir "lika hög )) :unsure:

ÄR DET PROGRAMMET OK ELLER FINNS ANDRA BÄTTRE ALTERNATIV ?

hälsningar

Dodoman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl om normaliseringen kan göras i brännarprogrammet. Jag vet inte om det är möjligt i CDBurnerXP, men däremot vet jag att det programmet stöder ReplayGain. Du kan alltså använda ReplayGain-funktionen i foobar2000 för att göra nivåjusteringar, som sedan tillämpas vid bränning.

Annars har Ashampoo Burning Studio Free en enkel normaliseringsfunktion, se bifogad bild.

post-7701-1265533424,43_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl om normaliseringen kan göras i brännarprogrammet. Jag vet inte om det är möjligt i CDBurnerXP, men däremot vet jag att det programmet stöder ReplayGain. Du kan alltså använda ReplayGain-funktionen i foobar2000 för att göra nivåjusteringar, som sedan tillämpas vid bränning.

Annars har Ashampoo Burning Studio Free en enkel normaliseringsfunktion, se bifogad bild.

Tack igen

Dodoman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...