Gå till innehåll

[LÖST] Problem att installera .NET Framework 3.0


DAson

Recommended Posts

Jag har liksom problem att installera Microsoft.NET Framework 3.0 Språkpaket för x86 (KB928416). Har försökt med detta i WIndows Update 2 ggr utan resultat vad kan det vara eftersom den inte installeras. Har någon/några haft samma problem som jag. Bifogar en bild på problemet.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liksom problem att installera Microsoft.NET Framework 3.0 Språkpaket för x86 (KB928416). Har försökt med detta i WIndows Update 2 ggr utan resultat vad kan det vara eftersom den inte installeras. Har någon/några haft samma problem som jag. Bifogar en bild på problemet.

//DAson

Antar att du redan har NET Framework 2.0, och att inget som under, (från MIcrosoft, http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=10CC340B-F857-4A14-83F5-25634C3BF043), kan vara problemet?

VIKTIGT! Om du har installerat tidigare förhandsversioner av .NET Framework 3.0, t.ex. Beta 2, RC1 eller Community Technical Preview (CTP), måste du avinstallera dessa versioner med hjälp av Lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen innan du installerar den här slutgiltiga versionen.

Har du provat att installera manuellt? Samma sida som ovan!

Annars finns ju 3.5 SP1 vilket fungerar med XP. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=333325FD-AE52-4E35-B531-508D977D32A6&displaylang=en

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ned verktyget som du länkade och körde det, och Cleanup Tool rensade bort alla versioner av .NET Framework. Och saen när det var klart då gick det att installera Microsoft.NET Framework 3.0 Språkpaket för x86 (KB928416). Så jag tackar för den hjälp jag fick med detta problem. Jaså så det var .NET Framework 2.0 som var boven i dramat! Den behövs visst inte när man har .NET framework 3.0. Jag installerade .NET Framework 3.0 manuellt.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...