Gå till innehåll

Hjälp att Installera Windows 7


essa

Recommended Posts

Hej,

Jag tänkte fråga om nån vet när man ska installera Windows 7 över en befintlig operativsystem tex Vista,kan man ta bort en partition och slå ihop så att den blir en istället tex för 2 partitioner?Kan och ska man ta bort den partition som är reserverad av systemet?Jag brukade formatera först alla de partitioner och den som är reserverad av systemet och sen ta bort alla som blir bara en hel än som var för tex en partition som är på 30GB primär,en som år 80GB och sista som är på 100MB som är reserverad av systemet.Gör jag fel?Kan någon bara skriva ner hur ska man göra på rätt sätt?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste gå in i datorhantering och "starta" den andra partitionen, och formaterade den. Högerklicka på Dator i startmenyn, sen välj hantera, sen diskhanteraren. Sen klicka på partitionen som inte har nån enhetesbetäckning osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste gå in i datorhantering och "starta" den andra partitionen, och formaterade den. Högerklicka på Dator i startmenyn, sen välj hantera, sen diskhanteraren. Sen klicka på partitionen som inte har nån enhetesbetäckning osv osv

ok,tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...