Gå till innehåll

Nu äré mat...


e-son

Recommended Posts

Tänk inte på skamvrån e-son.. den tar jag beslag på idag.. blodpudding för halva priset(sista dan idag) + lingon å äppelmos å ett regärt glas kall mellanmjöl till det hum hum humelihum :rolleyes:

Nej ingen skamvrå där.

Men lingon och äppelmos??det lät skumt.

Är det blodpudding här så blir det alltid med rårakor och stekt fläsk eller bacon.Och lingon förståss.

Hittar jag blodpudding för halva priset köps det 4-5 paket som åker in i frysen ;)

Mellanmjölk existerar inte i min kyl.

Det skall vara riktig fläskmjölk.

Är jag i skåne köper jag alltid med mig mjölk på en plastdunk.

Sedan diskas dom och fylls på med ny mjölk ett par ggr.

Jag tycker dom är görcoola och finns inte här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugnsbakade rotsaker med stekt citronmarinerat kycklingbröst, och en turkisk youghurt smaksatt med olivpasta och örter. Till det är det inte helt omöjligt att det slinker ner en kall pilsner eller två...! :rolleyes:

Edit:

Om det är gott? ...ingen aning, det är första gången. Recept finns inte heller, det är byggt på ren inspiration! :D

Edit2:

Man får väl avrapportera också. Kan meddela att inspirationen och resultatet stod i perfekt fas i dag...! :D

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laxfärsbiff med ungsbakad sötpotatis doppad i sesamfrön, Till det en "röra" på matyoughurt, hemgjord majonnäs, finhackad purjolök och persilja. Salt och peppar.

Det hela sköljdes ned med ett par glas kiwi-vin, egenhändigt importerat från Australien.

Mumma!

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...