Jump to content

systemåterställning

ove

Recommended Posts

e-compressed ... det där om att köra dualboot med XP.. Det vart ju både xp och windows 7 i menyn när en startar datorn efter ominstallation det kortade jag ner till 3 sek. xp vart en mapp som hette windows old den kastade jag i papperskorgen så det kan väll va det som spökar går det o rensa xp fulständigt ?eller ligger den kvar i boten eller va det heter. Har du ide hur jag ska göra?

ahaa... då skulle det kunna vara det som spökar ändå kanske! Det är nämligen så, att en dualboot med XP kan radera återställningspunkterna vid varje start!

Gå till Systemkonfigurationen (msconfig.msc)... under fliken "Systemstart" markerar du raden/raderna som handlar om XP, och tar bort det!

Starta om datorn och prova om det fungerar!

Det fanns bara en rad med windows7 inget xp ..men under allmänt såg jag att startalternativet va ibockad på selektivstart med läs in systemtjänster ibockad och läs in autostartobjekt va mörkad .ska det va det ?

Det fanns bara en rad med windows7 inget xp ..men under allmänt såg jag att startalternativet va ibockad på selektivstart med läs in systemtjänster ibockad och läs in autostartobjekt va mörkad .ska det va det ?

Vet inte riktigt vad du menar med "mörkad", men det skall se ut som på bif. bild!

post-1936-1263844200,51_thumb.png

oki jag föstår kunde du läggahänderna på datorn så skulle du nog lösa det här ,men det är inte lätt så här .men jag har lärt mig mycke under resans gång .tack så mycke. Skulle det dyka upp nått ,hör av dig då .hej så länge.o tack igen.

Du skulle förstås kunna prova att reparera eventuellt trasiga/saknade systemfiler!

Stoppa i Windows 7-dvd´n (stäng ner allt som autostartar) och starta kommandotolken som administratör... skriv sfc /scannow och tryck Enter!

Följ eventuella instruktioner på skärmen.

Edited by e-son