Gå till innehåll

JoWa

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Java medföljer ej. Under installationen får du upprepade uppmaningar att installera Java, men dem stänger du bara. Efter installation går du till Verktyg > Alternativ > LibreOffice > Java och avmarkerar Java.

Funkar ALLT som vanligt då?

Varför vill den installera java då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa funktioner kräver Java (liksom i OpenOffice.org). Jag har dock inte koll på exakt vilka funktioner det handlar om. LibreOffice-utvecklarna jobbar på att minska Java-beroendet. :) Version 3.4 var väl första steget i den riktningen.

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt inte koll på exakt vilka funktioner det handlar om, så om de är viktiga för dig vet jag förstås inte. Däremot vet jag att jag klarade mig fint utan Java då jag använde LibreOffice och tidigare OpenOffice.org i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Misstänker att klyddet har att göra med Java 7 (uppdat 1). Någon som har det installerat + den nya versionen av LibreOffice?

:)

Ja, på min Windows 7 64-bitars-burk. :) Fungerade efter att ha raderat LibreOffice användarmapp och klickat ungefär 7 gånger på krysset när dialogrutan som säger att man inte har Java installerat kommer upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, på min Windows 7 64-bitars-burk. :) Fungerade efter att ha raderat LibreOffice användarmapp och klickat ungefär 7 gånger på krysset när dialogrutan som säger att man inte har Java installerat kommer upp...

Även den gamla versionen 3.3.4 vill inte hitta den Java versionen. Men programmet funkar ändå. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Misstänker att klyddet har att göra med Java 7 (uppdat 1). Någon som har det installerat + den nya versionen av LibreOffice?

:)

En liten uppdatering.

Uppdaterade till 3.4.5. och den kraschade under uppstart (som vanligt). Tog bort Java 7.2 (= all Java borta) och den kraschade fortfarande under uppstart. installerade den gamla Java 6.x och då får jag LibreOffice till att starta.

Dock lustigt att den gamla versionen 3.3.4 tycker om Java 7.2 men inte nyare versioner. :(

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...