Gå till innehåll

Mejl från Comhem togs som skräppost


Recommended Posts

Jag skickade ett mejl igår till Comhem angående en sak för digital-tv som jag inte fått. Och jag vänrade mig att mejlet skulle hamna i inkorgen i min Hotmail men vart hamnade den då jo i Skräppostfliken. i Hotmail och det är ju inget skräppost om jag förstår rätt om det är ett vanligt mejl och då ska det ju hamna i inkorgen och varför gjorde den så hamnade i skräppostfliken i Hotmail. Den tog väl den som skräppost kan jag förstå. Hoppas nån här förstår mig!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är första gången du får ett mail därifrån,så vet ju inte ditt mailprogram om att det inte är skräppost.

Du måste därför klicka på att det inte skall vara skräppost.

så nästa gång du får mail därifrån,så vet det om att det är ofarligt och skickar det till inkorgen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej DAson!

Är det så att mejlen har uppdaterats och fått ett annat filter? Inte omöjligt! Bara en tes jag har....

Mvh// Sunshine of Lapland..... :lol:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotmail har väl regler som är världsomspännande, skräppostregler, och då är det säkert så att vissa mail ifrån vissa länder hamnar fel trots att det inte är någon skräppost.

Dom scannar väl överskrift mailadress och innehåll för skräppost.

Så så länge du vill använda ett automatiserat skräppostfilter så får du nog leva med att vissa mail hamnar fel.

Annars så får du helt enkelt köra det manuellt och lägga filter på all skräppost du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen som jag fått om så jag får ett mejl därifrån så är det inte skräppost. Då när jag hade mitt gamla Com Hem e-postadress så hade jag ständigt problem med skräppost och det fårr jag inte lika ofta nu som då!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...