Gå till innehåll

besviken på kasperky AV 2010


Recommended Posts

mitt Norton antivirus 2009 som är uppgraderat till 2010 har gått ut.

Jag tyckte 500kr var för mycket så beställde kaspersky Av 2010 för drygt halva priset men är grymt besviken.

Sega uppdateringar varnar om betenden som tex pekplattan på min bärbara. Dålig översikt vid scanningar är bara några trista saker.

Nej inte alls nöjd faktiskt!!! Önskar jag tog F Secure Av istället som inte var dyrare men helst hade jag velat ha Norton Av 2010!!!

Synd bara att det är så dyrt annars skulle jag aldrig bytt

(detta gäller min 2a dator som är bärbar)

har lyckligtvis NIS 2010 med 300 dagar kvar på min stationära

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt Norton antivirus 2009 som är uppgraderat till 2010 har gått ut.

Jag tyckte 500kr var för mycket så beställde kaspersky Av 2010 för drygt halva priset men är grymt besviken.

Sega uppdateringar varnar om betenden som tex pekplattan på min bärbara. Dålig översikt vid scanningar är bara några trista saker.

Nej inte alls nöjd faktiskt!!! Önskar jag tog F Secure Av istället som inte var dyrare men helst hade jag velat ha Norton Av 2010!!!

Synd bara att det är så dyrt annars skulle jag aldrig bytt

(detta gäller min 2a dator som är bärbar)

har lyckligtvis NIS 2010 med 300 dagar kvar på min stationära

alltså tycker synd om dig, du kunde valt avira FREE helt gratis och lika bra skydd om inte bättre som kaspersky och symantec, plus att den tröggar INTE ner datorn alls så som kaspersky och symantec gör.

och avira kan du använda i hur många pc som helst 3 eller 10 om du nu så vill, ännu mer =)

Redigerad av Eva 22
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt Norton antivirus 2009 som är uppgraderat till 2010 har gått ut.

Jag tyckte 500kr var för mycket så beställde kaspersky Av 2010 för drygt halva priset men är grymt besviken.

Sega uppdateringar varnar om betenden som tex pekplattan på min bärbara. Dålig översikt vid scanningar är bara några trista saker.

Nej inte alls nöjd faktiskt!!! Önskar jag tog F Secure Av istället som inte var dyrare men helst hade jag velat ha Norton Av 2010!!!

Synd bara att det är så dyrt annars skulle jag aldrig bytt

(detta gäller min 2a dator som är bärbar)

har lyckligtvis NIS 2010 med 300 dagar kvar på min stationära

Köp aldrig nåt som du inte testat.Det är ju helt olika vilket program man gillar.Avinstallera och prova CIS som är gratis.

Och sedan finns ju testversioner av alla betalprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt man ska inte köpa nåt otestat och alla har ju en test period så det var dumt av mig.

Sen det här med gratis ok det är en helt ok lösning men anser fortfarande att man får mer om man betalar om inte annat brukar tester visa att köp program är mer fullständiga.

Dessutom är det nu minst sedan 2009 så att Norton är ett av dom absolut minst prestanda krävande antivirus program som finns på marknaden.

Märks tydlig prestanda skillnad på min lite äldre celeron laptop när jag böt "ned" mig från Norton till Kaspersky att maskinen blev segare.

Sen får PC för alla tidningen hylla Kaspersky och F-Secure hur mycket som helst för att dom kräver lite prestanda. Norton kräver mindre det märker jag tydligt på en lite äldre dator.

Nåja skrev mest denna tråd för aatt inte andra ska göra samma misstag och köpa oprövat. Sen vilket man väljer är en smaksak såklart men jag blev inte nöjd.

Kan tillägga att jag provat CIS men inte nåt jag föll för men det är säkert bra bara inte min "smak"

Ja man får 3 licenser av NIS 2010 men har några datorer så ingen licens kvar :lol:

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade KIS 2010 för några månader sedan. Då installerade jag inte Mail AV, Web AV, IM AV, anti-spam, anti-phishing, anti-banner, parental control, och programmet kändes lätt i mitt system. Ett mycket bra program, är min bedömning, men vi har ju alla rätt att tycka olika. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt Norton antivirus 2009 som är uppgraderat till 2010 har gått ut.

Jag tyckte 500kr var för mycket så beställde kaspersky Av 2010 för drygt halva priset men är grymt besviken.

Sega uppdateringar varnar om betenden som tex pekplattan på min bärbara. Dålig översikt vid scanningar är bara några trista saker.

Nej inte alls nöjd faktiskt!!! Önskar jag tog F Secure Av istället som inte var dyrare men helst hade jag velat ha Norton Av 2010!!!

Synd bara att det är så dyrt annars skulle jag aldrig bytt

(detta gäller min 2a dator som är bärbar)

har lyckligtvis NIS 2010 med 300 dagar kvar på min stationära

Sant som en annan sa; NIS2010 får du ha på tre datorer, vi har själv licens och det funkar bara utmärkt på te maskiner med samma nyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...