Gå till innehåll

Chrome Beta & Chromium


Mats H

Recommended Posts

Den PepperFlah jag hade kom troligen från Chrome Canary, som jag installerade för en tid sedan. Jag installerade nyss Chrome 21.0.1141.0 Canary i Windows 7, och fick då PepperFlash 11.3.31.103. Denna version är signerad 18 ‎maj ‎2012 14:04:19 av Google Inc (version 11.2.31.144 var ej signerad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa, hur har du det med Flash på din Linuxdator? Chrome 20 är galet mycket bättre på Flash än tidigare för mig! Tror det kan vara PPAPI som smugit sig in? PPAPI använder ju webbläsarens egna renderingsmotor istället för en egenutvecklad och Google är tusen ggr bättre på Linux än Adobe. Framsidan på svtplay.se är felfri för mig nu, har haft några glitchar i den 3d-karusellen innan.

Bytte till betakanalen och fick i dag Chrome 20.0.1132.11 med PepperFlash 11.2.31.144. Fungerar finfint. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Gött o veta PPAPI är på väg!

Japp. :) Aktuell status för PepperFlash:

Linux: fr.o.m. Chrome 20 (Stabil)

Windows: fr.o.m. Chrome 21 (Beta)

Mac OS X: fr.o.m. Chrome 22 (Dev)

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

I Chrome 22.0.1229.56 beta är NPAPI-Flash Player borttagen: https://src.chromium...revision=156448

I denna och kommande versioner är det således endast PepperFlash (PPAPI) som erbjuds. Chrome 22 torde rätt snart nå den stabila kanalen.

Chrome 22.0.1229.56 har PepperFlash 11.3.31.318. Chrome Canary har nu (v. 23.0.1265.0) PepperFlash 11.4.31.101.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...