Gå till innehåll

Chrome Beta & Chromium


Mats H

Recommended Posts

Den är kvar i 6.0.431.0 (49284). Jag har dock aldrig använt knappen :rolleyes:

Händer att jag använder den om jag klipper och klistrar med musen. Inte så ofta alltså... och just därför har jag inte koll på exakt när den försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast det blir betydligt smidigare med den här pluggen, och man kan via ett enkelt klick på platshållaren tillåta önskat flash-innehåll utan att vitlista hela domänen. Kommer du till en sajt där du kanske tillfälligtvis vill se en film, så kan du alltså göra det samtidigt som du blockerar övrig flash.

Tack!

Har försökt mig på att hitta skillnaden mellan att reglera flash med Innehållsinställningar vs FlashBlock.

Mest med avseende säkerhet och även funktionalitet.

Då behåller man FlashBlock! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Har försökt mig på att hitta skillnaden mellan att reglera flash med Innehållsinställningar vs FlashBlock.

Mest med avseende säkerhet och även funktionalitet.

Då behåller man FlashBlock! B)

Jo, "Innehållsinställningar" är ett betydligt trubbigare vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, "Innehållsinställningar" är ett betydligt trubbigare vapen.

Jag är som sagt nybörjare på just Chromium. Försökt få lite fakta hur den hanterar flash.

Inte bra om Innehållsinställningar vitlistar hela domänen. Ger en del biverkningar.

Ganska lyrisk över snabbheten på Chromium. Undviker dock Chrome där Google har petat

in en massa "ohyra".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Undviker dock Chrome där Google har petat

in en massa "ohyra".

Det gör du helt rätt i...! ;)

Jag hittade för övrigt ännu ett schysst tillägg! Speed Dial, utökar den befintliga startsidan "Ny flik" med näst intill valfritt antal genvägsminiatyrer... mycket bra startsida med andra ord. Dessutom kan man lägga in en egen passande bakgrund...! :)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå... det läggs ut nya versioner dagligen. Vet inte vilken som innehåller installer, eftersom jag kör portabel (chrome-win32.zip).

http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/

Jo, uppdateras frenetiskt. ;)

Använder mini installer. Blir fortfarande inte klok på om gamla versionen ska avinstalleras??

Hittar ingen info om detta.

Det jag ser är att Chromium lämnar mycket skräp i registret! :angry:

EDIT

För dom frekventa uppdateringarna använder jag program "Chromium Nightly Updater". (Funkar både för Zip och installer).

http://dirhael.dcmembers.com/cnu/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, uppdateras frenetiskt. ;)

Använder mini installer. Blir fortfarande inte klok på om gamla versionen ska avinstalleras??

Hittar ingen info om detta.

Det jag ser är att Chromium lämnar mycket skräp i registret! :angry:

Den enda "avinstallationen" som du möjligen kan göra, är att radera äldre versionsmappar från adressen

C:\Users\<användare>\AppData\Local\Chromium\Application

Förövrigt skrivs alla filer över, eller bevaras intakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda "avinstallationen" som du möjligen kan göra, är att radera äldre versionsmappar från adressen

C:\Users\<användare>\AppData\Local\Chromium\Application

Jo, där fanns det lite "skräp".

Synd att CCleaner inte hittar detta. Det är bara Chrome som verkar vara igenkänd.

Vågar man sig på att ställa in CCleaner så att den rensar Chromium?

Någon som testat?

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo, där fanns det lite "skräp".

Synd att CCleaner inte hittar detta. Det är bara Chrome som verkar vara igenkänd.

Vågar man sig på att ställa in CCleaner så att den rensar Chromium?

Någon som testat?

:huh:

Om du vet vad som skall rensas skall det väl inte vara några problem. Själv förstår jag inte varför det skall rensas i tid och otid! Jag använder Chromiums egen funktion Under huven... "Ta bort webbinformation" någon gång emellanåt. Vill jag "precisionsrensa" cookies, gör jag det under "Innehållsinställningar". Ccleaner är sedan länge ett passerat kapitel! Har väl egentligen aldrig varit riktigt aktuellt. ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Den la jag på igår och till min förvåning menade Chrome att alla sidor var grekiska och erbjöd översättning till svenska ;-)

Inget större problem, jag stängde ned translate som vanligt, men jag fick då en gratis omgång gott skratt

Den var bra! :D

Mvh

Mats H

PS! Min är på svenska än så länge!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den la jag på igår och till min förvåning menade Chrome att alla sidor var grekiska och erbjöd översättning till svenska ;-)

... och här var det ryska!

Har lite svårt för dom kyrilliska bokstäverna.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och här var det ryska!

Har lite svårt för dom kyrilliska bokstäverna.

:lol:

Blir bara värre och värre!! Vart hämtar du från?

:D:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtar mina på Filehippo, men det ser man ju! Ingen bugg här! :(

Något skumt är det, kollade precis på Kez News (USA) med translate aktiverad, blev erbjuden att översätta gräsk till franska och under arbetet stod det att Chrome översatta till vitryska (blev dock franska)! Själva kommandofeltet var på danska...

Nu använder jag inte detta i Chrome, men jag kan inte annat än tro det är en bugg av någon sort (kör win7 engelska)

Får väl avvakta och se hur nästa uppgradering är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något skumt är det, kollade precis på Kez News (USA) med translate aktiverad, blev erbjuden att översätta gräsk till franska och under arbetet stod det att Chrome översatta till vitryska (blev dock franska)! Själva kommandofeltet var på danska...

Nu använder jag inte detta i Chrome, men jag kan inte annat än tro det är en bugg av någon sort (kör win7 engelska)

Får väl avvakta och se hur nästa uppgradering är...

Hej, ja jag kör svensk Windows 7, men då kan jag inte aktivera taligenkänning, tänkte på vitrysska eller rena grekiskan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...