Gå till innehåll

Chrome Beta & Chromium


Mats H

Recommended Posts

Hur att göra??

Jag vet inte vad det beror på att den inbyggda flashplayer inte tycks fungera... jag misstänker att webbsidorna inte känner igen den.

Hur som helst så har jag löst det genom att installera pluggen trots att den inte skall behövas.

Här är direktlänk!

http://fpdownload.adobe.com/get/flashplayer/current/install_flash_player.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det beror på att den inbyggda flashplayer inte tycks fungera... jag misstänker att webbsidorna inte känner igen den.

Hur som helst så har jag löst det genom att installera pluggen trots att den inte skall behövas.

Här är direktlänk!

http://fpdownload.adobe.com/get/flashplayer/current/install_flash_player.exe

Tackar!

Nu funkar allt perfa B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med frågor ang Chromium.

Med Windows Live Messenger så finns det en knapp som tar en direkt till sin hotmail-sida. Denna knapp funkar med IE samt Chrome men inte med Chromium <_<

Några funderingar eller eventuell hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skillnad mellan Chrome och Chromium är att den förra (vanligen) är installerad WLM kanske kollar någon registernyckel som inte finns för Chromium? (Spekulerar :rolleyes:)

Har provat googla lite utan vidare resultat. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett liknande problem i min flödesläsare. Klickar jag på den länkade rubriken för ett flöde så öppnas sajten som den skall i standardläsaren Chromium. Klickar jag däremot på en länk inne i själva flödet (förhandsvisningen) så öppnas den i Internet Explorer.

Vet inte säkert vad det kan bero på men gissar att programmet kör med 2 olika referenser... rubriken skickas till systemstandard och övriga länkar till IE, oavsett vilken läsare som är standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Skall de aldrig fixa denna gamla, irriterande bugg, som Comodo fixade i Dragon 4.1 beta. :blink:

IMPROVED: Mixed content warning policy: the warning goes now as soon as you leave the mixed-content page, even if you're still within the same domain
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista 6.0 är det nog inte. Vi får nog se ett par uppdateringar innan 7.0 släpps som stabil. 7.0 har f.ö. inte nått längre än till Dev Channel (inte beta än).

I och med Chrome 6.0, finns det nu två stabila webbläsare som stöder WebM (Opera 10.60 var först). Och snart kommer Firefox 4 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej,

denna version verkar vara en måndagsutgåva!

Vartenda bokmärke tappade sin "logotyp".

Vid öppnande av ett bokmärke, kom loggan ev. tillbaka!

Kan ev. ha med tillägget Flash Blocker.

Har nu inaktiverat tillägget, men inläsningar av bokmärkes loggor verkar vara slumpmässigt!

Men,men Beta är beta, kommer nog en ny snart! :D

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7.0 är inte beta (än), den har endast släppts till utvecklarkanalen (Dev, developer channel). ;)

Google Chrome Release Channels

Sant, min "definitions uppfattning" är väl inte den bästa vid denna tid på dagen, när man dessutom blir förbannad! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...