Gå till innehåll

Chrome Beta & Chromium


Mats H

Recommended Posts

Nån som använder Comodo Antivirus (senaste uppdateringar) och får "Ett skadligt objekt har upptäckts!" i chrome_installer.exe ???

Laddade ner från ovanstående länk. :(

Har sänt filen till Comodo.

Idag när jag laddade ned den nya Betan 6.0.447.0 kom inget larm!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Hej!

Första gången som den gamla versionen tog bort automatiskt vid uppdatering.

Utmärkt!

Mvh

Mats h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

idag fungerade det väldigt bra att trycka på Google Chromes Uppdatera knapp,

men jag fick städa bort den tidigare Google Chrome versionen, Google Chrome 6.0.472.22, manuellt.

Det behövdes inte med när jag uppdaterade till Google Chrome 6.0.472.22, då plockades den äldre versionen automatiskt, men då klickade jag på nedladdningslänken här. Hmmm! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga s.k. stabila Chromium-versioner... eller rättare sagt, det vet man inte i förväg. Man ladda ner senaste och kollar så att den funkar... får man problem så uppdaterar man, eftersom det kommer nya versioner flera ggr per dag. Själv har jag bara någon enstaka gång råkat ut för någon version som strulat.

http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChromePlus är laddad med en del fina extrafunktioner bl.a. Den var min favorit ganska länge... tills det började komma vanliga tillägg som kunde ersätta extrafunktionerna i ChromePlus. Numera använder jag nästan bara Chromium, men vill man ha en stabil version och slippa eventuella buggar, och inte är så noga med att alltid ha det allra senaste så är ChromePlus väldigt bra.

Måste jag välja mellan Google Chrome och ChromePlus blir det tveklöst ChromePlus.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChromePlus är laddad med en del fina extrafunktioner bl.a. Den var min favorit ganska länge... tills det började komma vanliga tillägg som kunde ersätta extrafunktionerna i ChromePlus. Numera använder jag nästan bara Chromium, men vill man ha en stabil version och slippa eventuella buggar, och inte är så noga med att alltid ha det allra senaste så är ChromePlus väldigt bra.

Måste jag välja mellan Google Chrome och ChromePlus blir det tveklöst ChromePlus.

Tack för svaret!

Hur ligger Chromeplus till när det gäller säkerhet samt snabbhet?

Jag har testat Cplus nu och om jag ska vara helt ärlig så märker jag ingen större skillnad utom vissa funktioner som jag aldrig använder ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ÄR ingen större skillnad heller. Bägge bygger på Chromium. Skillnaden är alltså tilläggsfunktionerna i ChromePlus, och som jag ser det... Google Chromes tveksamma integritetspolicy. Vilket är orsaken till att jag har valt bort den helt.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ÄR ingen större skillnad heller. Bägge bygger på Chromium. Skillnaden är alltså tilläggsfunktionerna i ChromePlus, och som jag ser det... Google Chromes tveksamma integritetspolicy.

Tack e-son.

Vet vad jag ska köra på då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chromium 7 rullar...! :D

post-1936-023503800 1282073581_thumb.pngpost-1936-048655900 1282073581_thumb.png

Det är nått buggigt. Jag får hela tiden upp att jag måste installera Plug-In (flash) men det går inte. När jag går in på Adobes sida så säger dom bara att denna webläsare har flash inbyggt. (Your Google Chrome browser already includes the latest Adobe® Flash® Player built-in.)

Hur att göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...