Gå till innehåll

Chrome Beta & Chromium


Mats H

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Vet inte hur länge det har funnits med, men jag skulle tro att det är fler än jag som har missat funktionen "Skapa programgenvägar..." i verktygsmenyn. Man skapar alltså en dedicerad webbläsarinstans där man kör sin favoritsida som ett separat "program", utan webbläsarens normala menyer och "header". Man kan välja att skapa genvägen på 3 ställen som synes.

post-1936-0-48551500-1292072813_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funnits rätt länge.

Jo, jag har ju sett att den funnits där ett tag. Har bara inte kommit på att undersöka den tidigare... hur otroligt det än kan låta för en som klickar på allt. :rolleyes:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Microsoft har släppt ett tillägg till Chrome.

http://news.cnet.com/8301-30685_3-20030360-264.html

http://www.interoperabilitybridges.com/wmp-extension-for-chrome

Microsoft has come to the rescue of Google Chrome users dreading the removal of H.264 support for the popular browser, by releasing a free extension that gives back H.264 decoding support.

Microsoft's Windows 7 is the first operating system from the software giant that includes native H.264 support. Microsoft is harnessing the power of the operating system for Chrome users by releasing their "HTML5 Extension For Chrome" that allows the Google browser to use the Windows 7 framework to decode HTML5 H.264 videos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har släppt ett tillägg till Chrome.

Microsoft has come to the rescue of Google Chrome users

Microsofts omtanke om Chrome- och Firefox-användare (men inte Opera-användare) är verkligen rörande. :rolleyes:

För det kan väl inte handla om att rädda ett format som Microsoft har ekonomiska intressen i? :rolleyes: De blev nog sura då Google slutar att betala licensavgifter till MPEG LA för avkodaren (som de snart tar bort) i Chrome.

De är nog sura på Mozilla och Opera också, då de inte betalar licensavgifter (eftersom de inte har någon avkodare att betala för).

Nu är, så vitt jag vet, Microsoft och Apple de enda webbläsarutvecklare som betalar för avkodaren, och de betalar till sig själva (de är båda MPEG LA-medlemmar). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej,

Google Chrome (Dev) 11.0.672.2 denna version tappar Gmailen efter att den stått inloggad en stund! :D

Edit,

men samma sak i FF, så kanske Google är skakigt?

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...