Gå till innehåll

Chrome Beta & Chromium


Mats H

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Gäst opensource

JoWa, hur har du det med Flash på din Linuxdator? Chrome 20 är galet mycket bättre på Flash än tidigare för mig! Tror det kan vara PPAPI som smugit sig in? PPAPI använder ju webbläsarens egna renderingsmotor istället för en egenutvecklad och Google är tusen ggr bättre på Linux än Adobe. Framsidan på svtplay.se är felfri för mig nu, har haft några glitchar i den 3d-karusellen innan.

Further, the goals of the project are to provide a framework for making plugins fully cross-platform. Topics considered include:
  • Uniform semantics for NPAPI across browsers.
  • Execution in a separate process from the renderer/browser itself.
  • Standardize rendering using the browser's compositing process.
  • Defining standardized events, and 2D rasterization functions.
  • Initial attempt at providing 3D graphics access.
  • Plugin registry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder den stabila versionen av Chrome, f.n. 19.0.1084.46. Min Flash-plugg är adobe-flashplugin 11.2.202.235-0precise1 (NPAPI). Fungerar fel- och problemfritt. När jag uppdaterade Totem, lade den till libtotem-vegas-plugin.so, som jag har inaktiverat.

Öppna chrome://plugins/ så kan du se av vilken typ (NPAPI/PPAPI) en plugg är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource
Type:PPAPI (out-of-process)

Yaaay :D Har surfat runt på alla möjliga sidor hela morronen och är helt förvånad över hur perfekt Flash fungerar nu. Flash gick från att vara en hög med bajs till att bli värsta killer-appen för mig. Allt Flashinnehåll som reklam och banners renderas helt seamless med resten av webbsidan, även när man scrollar. Internet Explorer kommer inte ha en chans att hålla ut mot Chrome om man inte går över till PPAPI!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, Internet Explorer håller ju fast vid ActiveX. :wacko:

Nåja, kollade Chrome 20 Dev i Boxen (Ubuntu 12.10), och den har PPAPI-varianten, version 11.2.31.144.

Chrome 19 för Windows har också PPAPI-varienten, men inte aktiverad. Den som vill kan själv aktivera den i chrome://plugins/.

post-7701-0-47302500-1337331229.png

Google Chrome 19 i Windows 7.

post-7701-0-13282900-1337331207.png

Google Chrome 20 Dev i Ubuntu 12.10 pre-alfa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, PepperFlash måtte ha legat kvar sedan en tidigare Chrome-version. Varken 19 stabil eller 20 Dev inkluderar PepperFlash. Inte heller 18.0.1025.168. :blink:

Den PepperFlash (11.2.31.144) jag har i Windows är senast ändrad ‎15 ‎maj ‎2012, ‏‎19:54:06.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...