Sonia Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hej alla! Jag är alldeles ny här, hittade detta forum på Google, och jag vet inte om jag postar min fråga på rätt ställe, ber om ursäkt om det blir fel. Jag har en Dell Inspiron 17, och i går när jag skulle byta låtar på min ipod och stoppade i usb-kabeln så small det till, och datorn slocknade. Och nej, jag använde mig korkat nog inte av Säker borttagning av maskinvara Jag kunde starta upp datorn igen efter ett tag, men nu funkar inte mina usb-portar, så här sitter jag med långnäsa och en sprillans ny dvd-spelare, som jag köpt för att kunna kolla på film via usbn på dvdn. Det känns väldigt beiget. Jag har kollat på Dells hemsida efter drivrutiner (har lånat ut min egen cd med drivers och utilities som följde med datorn), men är osäker på vad jag ska leta efter. Misstänker oxå (efter att ha googlat en del) att det kan vara moderkortet, men skulle datorn öht gå att starta då? Allt funkar förutom usb-portarna. Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 En initierad gissning kan bara bli att du på något sätt lyckades kortsluta usb-porten. Datorn kan mycket väl fungera för övrigt, men usb-ingångarna är och förblir döda. Handfast reparation på verkstad rekommenderas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonia Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Tack snälla du för svaret, även om det inte var vad jag hoppades, jag hade hoppats att jag skulle kunna fixa det själv. Laptopen har ju några år på nacken och jag vet inte om det är lönt att lämna in den, kanske lika billigt att köpa en ny. Jag får sova på saken! /Sonia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Laptopen har ju några år på nacken och jag vet inte om det är lönt att lämna in den, kanske lika billigt att köpa en ny. Jag får sova på saken! Jo en laptop "lagar" man inte... man byter hela moderkortet, och det blir nästan garanterat lika dyrt som en ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts