Jump to content

Klicka på länk fungerar ej

gorangbg

Recommended Posts

Hej

Har installerat W7 prof. på två datorer hos ett företag och allt fungerar som det ska, tills man installerar ett reservdelsprogram från en motorleverantör. Då uppstår det intressanta fenomenet i IE8 att man inte längre kan klicka på länkar, eller högerklicka "öppna i nytt fönster/flik". Reservdelsprogrammet och allt annat funkar som det ska.

Vid installationen av reservdelsprogrammet ändras alltså någonting i IE8. Har sökt på allt möjligt men ej hittat någon lösning. Har även provat men den gäller inte W7, och hjälper inte heller.

Vid avinstallation av reservdelsprogrammet finns länkfelet kvar.

Systemåterställning löser givetvis länkfelet, men då försvinner ju också reservdelsprogrammet, och det behövs i verksamheten.

Någon som har något tips på lösning?

Ett långskott, men ändå ett förslag... kanske installera programmet i kompatibilitetsläge XP, samt även köra det så?

Alternativt, installera Virtual PC och XP-Mode, och köra programmet virtuellt!

2 saker du kan prova i alla fall! ;)

Edited by e-son

Tack för tipsen e-son.

Skall prova och återkommer med resultat.

detta hänt mig med, och jag fick även stor problem med trådlös connection som jag fortfarande har, med xp som jag kör i annan dator så går jag MAX-speed hela tiden och det är juh perfekt men med windows7 så går det upp o ner ibland, och detta verkar vara en känd problem med win7,

även att jag ibland ej kan klicka på länkar utan det står sidan kan inte visas, och det tar så långt tid att exempel gå in och spela på king . com som jag förut inte hade alls problem när jag körde med xp, då gick det snabbt alltid.