perbear Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Är det någon mer som har installerat tilläggsprogrammet SMART på sin Windows Home Server (Jag har en HP EX470)? Efter att jag har installerat det här tillägget så får jag en blå skärm efter att jag loggar in med konsolen från mina två datorer. Jag får alltså inte upp den vanliga serverbilden utan bara en blå blank skärmbild för servern. Någon som vet vad det är för fel och hur man löser det här? OBSERVERA att det är ingen blådump på huvddatorn utan att det är efter man försöker att ta kontakt och komma in i servern som detta uppträder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulni Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Jag har installerat SMART på min Homeserver. Nu har jag inte en HP utan en Fujutsu Scaleo och hos mig fungerar det klockrent. Misstänker att du fick tips om tillägget på We Got Served. Han som driver sidan har ju själv en HP. Har du kollat deras forum om det är fler som råkat ut för samma sak. //Uffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 (edited) Jag har installerat SMART på min Homeserver. Nu har jag inte en HP utan en Fujutsu Scaleo och hos mig fungerar det klockrent. Misstänker att du fick tips om tillägget på We Got Served. Han som driver sidan har ju själv en HP. Har du kollat deras forum om det är fler som råkat ut för samma sak. //Uffe Hej Uffe! Stämmer att det var på We Got served som jag såg det här. Har inte gått in på forumet och kollat ännu om någon har svarat. Minns du vad som hände efter att du installerade SMART? Möjligen var jag för otålig och försökte avsluta det hela innan själva uppdateringen var klar och att den blå skärmen är ett utslag av det? EDIT: Jag var inne på WGS forum och ingen hade svarat. Jag tog och stängde av servern och satte på den igen. Det tycks hjälpa för nu kommer jag in med hjälp av konsolen. Och jag ser allt. Edited January 28, 2010 by perbear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulni Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Efter att jag installerat tillägget så fick jag att datorn måste starta om konsollen. Efter det var gjort så startade jag om burken innan jag använde S.M.A.R.T. Har du nu fått det att fungera efter omstarten av burken? //Uffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 (edited) Efter att jag installerat tillägget så fick jag att datorn måste starta om konsollen. Efter det var gjort så startade jag om burken innan jag använde S.M.A.R.T. Har du nu fått det att fungera efter omstarten av burken? //Uffe Ja, nu fungerar det som vanligt igen. Men det krävdes alltså att jag stängde av servern (HP MEdiaSmart EX470) och satte på den igen. Så då är det väl bara att stänga tråden? Men hur skriver man in i rubriken att det är LÖST? Det måste väl flera känna till? Edited January 29, 2010 by perbear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts