kickz Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Tjenare ! Igår när jag skulle sätta i mitt brors andra Nvidia Geforce 8800 GTS 640Mb så fick jag inget ljud i datorn, Så tänkte att jag tar bort det igen, Och bara kör med mitt Grafikkort (Exakt likadant) , När jag kommer in på datorn, Så har jag fortfarande inget ljud, Och undrar vad problemet är .. Har gjort det mesta Windows 7 Ultimate , 64Bit * Installerat Ljudkorts Drivrutiner (Realtek blabla) * Om installerat Moderkorts Drivrutiner * Om installerat Grafik korts Drivrutiner Går jag in på Start -> Kontrolpanel -> Ljud Så står det : Speakers Realtek High Definition Audio (Ej inkopplad) Men den sitter i grön där bak, Och har även testat fram .. Under står det Realtek Digital Output, Realtek High Definition Audio (Standardenhet) Vill ju ha speakers som Standardenhet för att det ska funka, Eller hur? Och fortfrande funkar det inte .. Tacksam för svar .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Vilket moderkort har du? Det ser ut som om drivrutinen har blivit felaktigt installerad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Är Du säker på att kabeln sitter i rätt uttag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickz Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Är Du säker på att kabeln sitter i rätt uttag? Japp helt klart. Den gröna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 (edited) om han har ett chassi med uttag på framsidan gör det någon skillnad om du ansluter högtalarna där? och om du dubbelklickar där på högtalare, vad finns det för information om uttag där? Edited January 28, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickz Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 (edited) om han har ett chassi med uttag på framsidan gör det någon skillnad om du ansluter högtalarna där? och om du dubbelklickar där på högtalare, vad finns det för information om uttag där? Jag har ett chassi där det finns Rosa / Grönt uttag på framsidan också, Men det händer inget när jag sätter där heller. Dubbel klickar jag på : Realtek Digital Output Realtek High Definition Audio Standardenhet Så står det : V H (SVART RING) Bakpanel RCA-uttag. Men vill ja ha att Speakers är Standardenhet? Kör dock inte med Högtalare, Har headset Edited January 28, 2010 by kickz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 så på alla 3 enheter finns det endast RCA uttag angivet som utgångar? Vad är det för moderkort i datorN? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 (edited) Strange? Min bild för grafikkort HD 2600 XT ser ut så här. Edited January 28, 2010 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickz Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 så på alla 3 enheter finns det endast RCA uttag angivet som utgångar? Vad är det för moderkort i datorN? Moderkort : Nvidia Nforce 680i SLI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickz Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Strange? Min bild för HD 2600 Hd ser ut så här. Exakt. Vill att Högtalare ska funka (Speakers) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 verkar ju onekligen som att utgångarna hittas och fungerar då... hmm om du anslutera något annat än just dem hörlurarna då? högtalare/andra hörlurar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickz Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 verkar ju onekligen som att utgångarna hittas och fungerar då... hmm om du anslutera något annat än just dem hörlurarna då? högtalare/andra hörlurar? Ansluter jag några andra hörlurar / Headset , Så funkar det fortfarande inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 hmm säkert att det är ett realtek kort inbyggt då tro? installerat denna? http://www.nvidia.com/object/nforce_win764_15.51.html ska ju innehålla "Audio Driver (v1.00.00.59) " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickz Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 hmm säkert att det är ett realtek kort inbyggt då tro? installerat denna? http://www.nvidia.com/object/nforce_win764_15.51.html ska ju innehålla "Audio Driver (v1.00.00.59) " Japp , Har installerat den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Japp , Har installerat den HM! Tänker fortfarande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts