Gå till innehåll

Klockan i meddelandefältet


thomcats

Recommended Posts

Hej,

Finns det någon möjlighet att tweaka klockan i meddelandefältet till att också visa sekunder?

Har letat lite runt på nätet men ännu inte funnit någon s k Tray Clock som passar Windows 7, de flesta är ju för tillfället konfigurerade för att passa Windows XP och i någon mån Vista. Tycker annars att det är trevligt att man kan se datum också i fältet, det är en bra uppdatering.

Cheers

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och kan nu återkomma och meddela att det gick jättebra med tClock! Laddade ned 64b versionen eftersom det är W7 64b jag kör och det funkade alldeles utmärkt. Fick göra ett par konfigureringar inne i det programmet och nu har jag dag, datum och klocka med sekunder i meddelandefältet.

Tack för tipset!

Cheers!

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ned 64b versionen eftersom det är W7 64b jag kör och det funkade alldeles utmärkt. Fick göra ett par konfigureringar inne i det programmet och nu har jag dag, datum och klocka med sekunder i meddelandefältet.

Har du möjlighet att ta en print screen på hur det ser ut hos dig och bifoga bilden?

Installerade versionen för 64-bit, men den är knappt synlig och inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att ta en print screen på hur det ser ut hos dig och bifoga bilden?

Installerade versionen för 64-bit, men den är knappt synlig och inställningarna?

Använde mig av "skärmklippverktyget" och tog en kopia av nedre högra hörnet - meddelandefältet, som jag hoppas att du kan se i bifogad fil

post-675-1264786737,34_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde mig av "skärmklippverktyget" och tog en kopia av nedre högra hörnet - meddelandefältet, som jag hoppas att du kan se i bifogad fil

Jag slänger gärna in min lilla söta klocka åzzå :rolleyes:

Ser bra ut båda två.

Men min är inte bra och inget händer om jag klickar, dubbelklickar eller högerklickar. Vilket innebär att jag inte kan ändra några inställningar.

Installerade version 1.01 för x64.

post-591-1264797044,52_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut båda två.

Men min är inte bra och inget händer om jag klickar, dubbelklickar eller högerklickar. Vilket innebär att jag inte kan ändra några inställningar.

Installerade version 1.01 för x64.

post-591-1264797044,52_thumb.png

Hmm... Så såg också min klocka ut precis efter det att jag laddat ned den. Det är ju också rätt version du har. Men någonting är ju fel om den inte reagerar på högerklick. Om det fungerar, så skall du få tillgång till alla de menyer, som finns redovisade på denna sajt:

http://www.stoicjoker.com/TClock/

Kan endast rekommendera dig att ta bort din nuvarande installation, ladda ned en ny fil (exempelvis från ovan sajt) och göra en ominstallation.

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...