Gå till innehåll

Segt att komma ut på nätet i Win7 x64


Raven_Crystal

Recommended Posts

Fast IPV6 är ibockad och IPV4 ochså...

Jag kör inte igång uTorrent samtidigt som Windows utan startar Opera innan och sen uTorrent när Opera är ute på Google.

Men det är seg laddningstid innan man kommer ut på Google ändå.

och inte bara på google utan även på king . com när jag spelar spel, snälla varför händer detta bara med windows 7 ?

ingen som har någon lösning varför det går så slö med trådlös nätverk i win7

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av ren nyfikenhet, vilken svarstid i ms, (millisekunder), får om du, om du kör en TPtest? (www.bredbandskollen.se)

Svarstid:(jag fick nu 29ms),

vilket jag tycker är slött, eftersom det brukar ligga på ca. 16 -21, som vanligast!

Har COMODO 3.14 samt Verification Engine, SKYPE, MSN, FF, 1 flik öppen,logga in på GMail och Google Chrome, 3 flikar öppna, GMail, AOXP o TPtesten, igång!

(samt alla vanliga processer i windows)

Testa o jmfr, med och utan den trådlösa routern!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av ren nyfikenhet, vilken svarstid i ms, (millisekunder), får om du, om du kör en TPtest? (www.bredbandskollen.se)

Svarstid:(jag fick nu 29ms),

vilket jag tycker är slött, eftersom det brukar ligga på ca. 16 -21, som vanligast!

Har COMODO 3.14 samt Verification Engine, SKYPE, MSN, FF, 1 flik öppen,logga in på GMail och Google Chrome, 3 flikar öppna, GMail, AOXP o TPtesten, igång!

(samt alla vanliga processer i windows)

Testa o jmfr, med och utan den trådlösa routern!

Mvh

Mats H

Det roliga i det hela är att jag inte har nån router...

Men jag har helt ställt av ipv6 i 7 nu iaf, går ju lite snabbare. Men jag får stänga Opera och öppna den igen ibland...

Resultatet av tptestet är:

Skicka: 0,81 mib/sek

Ta emot: 7,02 mib/sek

Svarstid: 20 ms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tror att du befinner dig i ett helt normalt driftsläge faktiskt!

Jag körde åter en TPtest nu, fick 19ms! (Sitter inte i Sverige)

Det enda som jag kan peka på är Opera i så fall, och hur den är konfigurerad!

Har fnv. inga fler ideer, men återkommer om jag kommer på ngt!

Ha en bra kväll!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tror att du befinner dig i ett helt normalt driftsläge faktiskt!

Jag körde åter en TPtest nu, fick 19ms! (Sitter inte i Sverige)

Det enda som jag kan peka på är Opera i så fall, och hur den är konfigurerad!

Har fnv. inga fler ideer, men återkommer om jag kommer på ngt!

Ha en bra kväll!

Mvh

Mats H

Jag testade i de andra två webläsarna ochså, både i IE 8 och sedan i Firefox och det håller på likadant.

Ja gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det är inte routern eller webbläsaren utan det måste vara nåt med windows 7 , för detta hände sedan jag installerade win7 och många andra.

Undrar bara hur man åtgärdar detta problem så jag får fullt hastighet hela tiden som jag fick/får med XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det är inte routern eller webbläsaren utan det måste vara nåt med windows 7 , för detta hände sedan jag installerade win7 och många andra.

Undrar bara hur man åtgärdar detta problem så jag får fullt hastighet hela tiden som jag fick/får med XP.

Eva22!!

Kan du lägga upp en egen tråd kanske??

Dokumentera hastigheterna på samma sätt som gjorts i denna tråd.

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast IPV6 är ibockad och IPV4 ochså...

Jag kör inte igång uTorrent samtidigt som Windows utan startar Opera innan och sen uTorrent när Opera är ute på Google.

Men det är seg laddningstid innan man kommer ut på Google ändå.

Hur blir det om du helt låter bli uTorrent och stänger av Voddlers tjänst (inte bara autostarten) så det är säkert att det inte är någon av dem som påverkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det är inte routern eller webbläsaren utan det måste vara nåt med windows 7 , för detta hände sedan jag installerade win7 och många andra.

Undrar bara hur man åtgärdar detta problem så jag får fullt hastighet hela tiden som jag fick/får med XP.

Hur vet du att det är Windows 7 som har bekymmer? Hur vet du att det inte är dåligt skriva drivrutiner till routern, nätverkskortet?

Jag har exempelvis från min skärmtillverkare ännu inte fått någon drivrutin till Windows7 64bitars. Ej heller till mitt chipset som fungerar korrekt.

Ha gärna konkreta bevis för vad som kan vara fel Eva 22?

Här är mitt resultat med bredbandskollen iaf. Har inga bekymmer med seghet.

Skicka: 15.91mbit/s

Ta emot: 96.84mbit/s

Svarstid: 0ms Mätserver: Göteborg

Kan säga det direkt då,

gjorde även en IPv6 mätning via bredbandskollen.

Fick konstigt nog lite sämre resultat än vanligt där.

Skicka: 14.46mbit/s

Ta emot: 86.22mbit/s

Enl bredbandskollen använder jag IPv6 genom en 6to4 tunnel(?)

Nåja, går ändå inte segt.

Svarstid: 20ms Mätserver: Stockholm

Redigerad av xpna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det om du helt låter bli uTorrent och stänger av Voddlers tjänst (inte bara autostarten) så det är säkert att det inte är någon av dem som påverkar?

Voddler är redan helt avstängd.

Iband går det som det ska och i bland får jag stänga ner och starta upp Opera igen så funkar det som det ska.

Fast idag så väntade jag en smula efter uppstart med Windows och upplevde att det gick i normal hastighet. Det är så. Ibland går det segt med laddningstiden och ibland fort liksom.

Tror mer på drivrutinerna till mitt Asus M3N78-AM moderkort som kan vara som det nämnts dåligt skrivna, kange Asus uppdaterar dem om det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående segt nät! Jag har märkt att det just nu är lite sämre att surfa än för en vecka sedan. Kan bero på att jag använder mig av radiolänk och att det kommit så mycket snö, att träden blockerar en del av signalerna.

Detta om det.

Jämför gärna hastigheten med Bredbandskollen och den som jag tycker är bra Speedtest.net.

http://www.speedtest.net

Samtidigt vill jag dock säga/skriva, man skall ha både IPv4 och IPv6 ibockade.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaa :) Blåste ur hela disken och installerade om Win7 :( Nu funkar det fruktansvärt mycket bättre :)

Kul att det blev bättre, samma program igång?

Opera osv??

Hur mycket bättre svarstid?

Ha en trevlig fredag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det blev bättre, samma program igång?

Opera osv??

Hur mycket bättre svarstid?

Ha en trevlig fredag!

Nix, bytte tillbaka till Firefox. Jag är helt enkelt för van vid Firefox, har kört den för länge så man går alltid tillbaka till den hehe.

Har inte gjort tptest än, får köra det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, bytte tillbaka till Firefox. Jag är helt enkelt för van vid Firefox, har kört den för länge så man går alltid tillbaka till den hehe.

Har inte gjort tptest än, får köra det senare.

Bra jobbat!

Kul att allt går bra, för sådana problem ger en grå hår, om man inte hade det sen förr!!

FF är ju OK, men GC slår ju den i fart!!

Ha kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat!

Kul att allt går bra, för sådana problem ger en grå hår, om man inte hade det sen förr!!

FF är ju OK, men GC slår ju den i fart!!

Ha kul!

Hej på kvällskvisten. Har testat olika webbläsare och kommit underfund att, FIREFOX är dock den snabbaste jag testat hitintills. Vet dock inte orsaken? Har bara radiolänk, men FF är dock den snabbaste hos mig i.a.f..........................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på kvällskvisten. Har testat olika webbläsare och kommit underfund att, FIREFOX är dock den snabbaste jag testat hitintills. Vet dock inte orsaken? Har bara radiolänk, men FF är dock den snabbaste hos mig i.a.f..........................

FF 3.6 är standardläsare här, själv använder jag Google Chrome 5.0.307.1 Beta och Comodo Dragon 1.0.0.1, varav GC'n är snabbast, FF 2'a och Comodo nr.3, uppmätt på http://service.futuremark.com.

Har också radiobaserat DSL bredband!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...