Gå till innehåll

Vilket program kan öppna UIF-filer


DAson

Recommended Posts

Är det nån som vet om det finns nåt gratisprogram som kan öppna UIF-filer. Har imagefiler av den filtypen. Tips är varmt välkomna ifrån er på forumet.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet om det finns nåt gratisprogram som kan öppna UIF-filer. Har imagefiler av den filtypen.

UIF är ett format som används av "MagicISO"... dom har också ett gratisprogram (MagicDisc), som kan montera .uif-filer!

Using MagicDisc to mount CD/DVD image

MagicDisc Download

Edit:

Det är möjligt att även t.ex VirtualCloneDrive, DaemonTool och andra liknande program också kan montera UIF... dock inget jag har undersökt

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det jag har VirtualCloneDrive installerad på datorn så jag har inte provat den än, kan ju göra det direkt så får vi se om det funkar att öppna med VirtualCloneDrive. Eller så får det bli MagicDisc som du sa.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade alldeles nyss om VirtualCloneDrive kunde öppna UIF-filen men det funkade inte så det får bli, MagicDisc. Vad använder du själv för sorts program för att mounta imagefiler.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder VirtualCloneDrive... men har å andra sidan inte råkat ut för några .uif-filer!

Edit:

Provade du att ändra till "All files" (se bild), när du monterade filen i VirtualCloneDrive?

post-1936-1265193412,01_thumb.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...