Pidde Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Jag vet inte om detta passar in här men iallafall . Jag har försökt att rengöra min TFT-skärm med hushållspapper med vatten. I början gjorde jag fel med för mycket vatten. Nu så har jag bara fuktat hushållspapper och eftertorkar med hushållspapper. Men mitt problem är att det har uppstått streck lite här och där, som när man putsat fönster. Går det att få bort? Störs inte av det egentligen, eftersom det bara syns när den är avstängd..Men är orolig att det ska förstöra skärmen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Hej! V g hushållspapper, så varierar kvaliten avsevärt från "sandpapper" till supermjukt. Jag hoppas du använt det senare... Frågan har debatterats bl a på Eforum: http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=713244 Men ett hett tips är att kolla i manualen till din skärm, där brukar sådant stå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Hej Utan att ha kollat manualen så gör jag precis så här "Distilled water and a lint-free cloth (such as an old T-shirt) is your best bet" ref eforum Gamla T-Shirts och rent vatten gör underverk :wink: 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pidde Posted January 4, 2006 Author Share Posted January 4, 2006 Tack för svaren! Huvudsaken är att skärmen fungerar. Om den sedan är smutsig när den är avstängd har ju mindre betydelse... För det blir de ju förr eller senare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 När jag köpte min fick jag rådet att använda Ajax Antistatic sprej som jag torkar av med Edet Torky papper. Har fungerat i snart två år. Samtidigt kan man ju passa på att torka av tangentbord mus skrivbord skrivare scanner och allt annat inom räckhåll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts