gedcub Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 Jag är upplagd som administratör på min sons eee pc top, windows 7, men kan inte logga in som administratör. Jag måste har missat en tangent när jag slog in lösenordet eftersom det lösenordet jag brukar använder inte fungerar. Administratörs inloggning är nödvändigt för att kunna göra många saker. Hur kan man ta bort administratörs kontot eller återställa den? Jag vet att det finns en återställnings knapp för det men man måste ha bränt en cd innan för att kunna använda den. Förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 Man kan skriva över lösenordet med hjälp av den här CD-skivan: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Det står visserligen inte Windows 7 men det är ju bara att pröva om det går i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts