Gå till innehåll

[Löst] Går ej att logga på..


Venoms

Recommended Posts

Skall reparera (om möjligt), en W7:a ultimate.

Nu till problemet.

Kan ej logga in som den användare som finns. Lösenord ej aktiverat enl ägaren och enl NtPassword...

Adminkonto avaktiverat, eftersom det är standard i W7, det går inte att logga in i systemet via kommandotolken och ändra genom Net user... eftersom den inte tar emot "lösenord enl ovan".

Har ni kluriga några fler tips, som jag ännu inte tänkt på, eller ska jag ta den lätta vägen och formatera... efter det att jag sparat innehållet från diskarna?

Det hade varit roligt att lösa problemet, så man vet till en annan gång fler vägar in.

Edit.

När jag använder NtPassword, så kan jag ändra eller blanka lösenordet, men det fungerar inte när jag ska logga på. Det blir fortfarande "Fel användarnamn eller lösenord"

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stenis,

Nix pix, jag trodde också att det skulle fungera eftersom att det ser ut så när man kör NtPassword... men det gör det inte.

Frågan är om det inte fungerar på W7 eller om detta system är felaktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm darn.... hade ett program för några månader sen som overrida lösenordet....

Men kommer fan inte på vad det hette. Man hade i skivan när man starta och sen så klickade man bara på användarnamnet så logga den in utan lösen.

Var visserligen på en vista, men har för mig att det även skulle funka på win 7.

Ska fundera och se om jag kommer på vad det hette...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm darn.... hade ett program för några månader sen som overrida lösenordet....

Men kommer fan inte på vad det hette. Man hade i skivan när man starta och sen så klickade man bara på användarnamnet så logga den in utan lösen.

Var visserligen på en vista, men har för mig att det även skulle funka på win 7.

Ska fundera och se om jag kommer på vad det hette...

Gör gärna det... kan vara bra att ha i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...