Gå till innehåll

Ingen bild på skärmen


Recommended Posts

Jag har blivit av med bilden från datorn. Det verkar som om den bootar som vanligt men skärmen "sover". Jag köpte nytt grafikkort med det hjälpte inte. Är det någon som har någon idé vad det kan var då? Skärmen verkar vara jyst. Va sjutton kan det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Janus44!

Försvann bilden på bildskärmen före bytet av grafikkortet? Finns det ingen bild vid uppstart heller? :huh:

Vad har du för grafikkort? Vad har du för bildskärm?

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Janus44!

Försvann bilden på bildskärmen före bytet av grafikkortet? Finns det ingen bild vid uppstart heller? :huh:

Vad har du för grafikkort? Vad har du för bildskärm?

Ja det började med att bilden försvann. Jag hör de obligatoriska tre pipen när den bootar, sen fortsätter den att starta upp. Det blir ingen bild alls.

Datorn är en HP Pavilion d4760 och jag har ett nVIDIA GeForce 7900 GTX, PCI-Express kort. Skärmen är en 21" HP f2105. Det hjälper inte heller att byta portar från DVI till Video.

Man känner sig helt rökt när det inte finns någon bild.

Redigerad av janus44
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och att du hör pipen, så finns det ingen kontakt mellan skärm & dator. Möjlighet att testa skärmen på en annan dator?

Kolla även att alla piggar är som dom skall i kontakten från skärmen...

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och att du hör pipen, så finns det ingen kontakt mellan skärm & dator. Möjlighet att testa skärmen på en annan dator?

Kolla även att alla piggar är som dom skall i kontakten från skärmen...

Felet uppstod från en dag till en annan, eller rättare sagt från ena timmen till den andra. Bilden bara förvann. Vi har inte rört några kontakter eller sladdar på flera månader. Skärmen reagerar i alla fall då den skriver: ingen signal från VGA resp DVI, the screen going to sleep. Men vad kan det vara när det inte är något fel på grafikkortet, är det moderbordet kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet uppstod från en dag till en annan, eller rättare sagt från ena timmen till den andra. Bilden bara förvann. Vi har inte rört några kontakter eller sladdar på flera månader. Skärmen reagerar i alla fall då den skriver: ingen signal från VGA resp DVI, the screen going to sleep. Men vad kan det vara när det inte är något fel på grafikkortet, är det moderbordet kanske?

Har Googlat lite, sett på lite liknande bekymmer i andra forum.

Minnesfel på moderkort och även grafik kort verkar kunna vara anledning till liknande fel.

Men omöjligt att specifikt säga vad som hänt just dig.

Provat med en annan skärm mot denna dator?

Provat med gamla grafik kortet?

Och testat skärmen mot en annan dator?

Kollat koppla från och återansluta? (antar det!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mej häromveckan, när jag svurit färdigt så kände jag på och kollade kontakterna,dom satt som dom skulle dvs inget glapp, men då tog jag i rejält dvs ruckade på dom blåa, den på skärmen plus den på datorn och då kom bilden, tänkte att om det inte funkar så avinstallerar jag grafikkort och startar om,

fråga ? finns bild kvar ändå så jag kan starta om då ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte att om det inte funkar så avinstallerar jag grafikkort och startar om, fråga ? finns bild kvar ändå så jag kan starta om då ?.

Ja Windows har ett grundstöd som gör att du får bild även utan drivrutinerna, dock kan upplösning och prestanda vara kraftigt begränsat men det duger under tiden man försöker få ordning på allt igen. Om det var det du undrade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...