Gå till innehåll

Problem med säkerhetskopiering


Prisoner

Recommended Posts

Efter att ha haft min pc med Vista i drygt ett år slog det mig att en säkerhetskopiering vore på sin plats. Det här är alltså första gången jag skapar en säkerhetskopia och jag använde Vistas eget verktyg för det. Men jag har nu försökt flera gånger och varje gång avbryts säkerhetskopieringen mitt i och jag får bara upp en ruta med ett felmeddelande som jag inte begriper någonting av (se bild). Jag försöker säkerhetskopiera till en extern hårddisk som är helt nyinköpt, tror inte att felet ligger hos den. Jättetacksam för svar, gillar verkligen det här forumet och alla bra tips man får! :)post-11663-1265742314,06_thumb.jpg

Redigerad av Prisoner
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag vet inte om det har någon betydelse i detta fallet,men externa usb-diskar brukar leveras (har åtminnstonde varit så tidigare) med fat-filsystem som klarar max 4 gb filer.

(man kan konventera disken till ntfs)

nu vet jag ju inte hur stora dina filer blir

mvh

t

Redigerad av ture
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag vet inte om det har någon betydelse i detta fallet,men externa usb-diskar brukar leveras (har åtminnstonde varit så tidigare) med fat-filsystem som klarar max 4 gb filer.

(man kan konventera disken till ntfs)

nu vet jag ju inte hur stora dina filer blir

mvh

t

den är formaterad till ntfs-format. hittar ingen fil på hårddisken som heter "0x8007045D", om det nu är ett filnamn alltså? jag vet inte vad en I/O-enhet är??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den lösningen också på en del ställen men det har inte fungerat för mig. :( Kollade vad som hände lite mer noggrant nu. När säkerhetskopieringen hänger sig försöker den kopiera en fil med ett oändligt långt filnamn som slutar på ...89450.file. Jag kan däremot inte hitta någon fil med det namnet när jag söker.

Finns det något annat sätt att skapa en säkerhetskopia än via Vistas verktyg? Utifrån vad jag googlat mig till verkar det ha en del buggar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den lösningen också på en del ställen men det har inte fungerat för mig. :( Kollade vad som hände lite mer noggrant nu. När säkerhetskopieringen hänger sig försöker den kopiera en fil med ett oändligt långt filnamn som slutar på ...89450.file. Jag kan däremot inte hitta någon fil med det namnet när jag söker.

Finns det något annat sätt att skapa en säkerhetskopia än via Vistas verktyg? Utifrån vad jag googlat mig till verkar det ha en del buggar...

Jo, Vista´s säkerhetskopiering är ingen höjdare. Det finns massor av "backup-program" om man söker på nätet. Själv använder jag ett program som gör en ren kopia på det jag vill backa upp ( FreeFileSync ). Inga konstiga backup-format eller krav på programspecifik återställning m.m... bar en ren kopia, klar att användas direkt. Det kräver dock lika stort diskutrymme som originalet tar.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...