Prisoner Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 (edited) Efter att ha haft min pc med Vista i drygt ett år slog det mig att en säkerhetskopiering vore på sin plats. Det här är alltså första gången jag skapar en säkerhetskopia och jag använde Vistas eget verktyg för det. Men jag har nu försökt flera gånger och varje gång avbryts säkerhetskopieringen mitt i och jag får bara upp en ruta med ett felmeddelande som jag inte begriper någonting av (se bild). Jag försöker säkerhetskopiera till en extern hårddisk som är helt nyinköpt, tror inte att felet ligger hos den. Jättetacksam för svar, gillar verkligen det här forumet och alla bra tips man får! Edited February 9, 2010 by Prisoner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 (edited) Hej jag vet inte om det har någon betydelse i detta fallet,men externa usb-diskar brukar leveras (har åtminnstonde varit så tidigare) med fat-filsystem som klarar max 4 gb filer. (man kan konventera disken till ntfs) nu vet jag ju inte hur stora dina filer blir mvh t Edited February 9, 2010 by ture Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisoner Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 Hej jag vet inte om det har någon betydelse i detta fallet,men externa usb-diskar brukar leveras (har åtminnstonde varit så tidigare) med fat-filsystem som klarar max 4 gb filer. (man kan konventera disken till ntfs) nu vet jag ju inte hur stora dina filer blir mvh t den är formaterad till ntfs-format. hittar ingen fil på hårddisken som heter "0x8007045D", om det nu är ett filnamn alltså? jag vet inte vad en I/O-enhet är?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 0x8007045D är en felkod ingen fil kolla lite på http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=0x8007045D&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=f&oq=&fp=5a034fe9573b6e86 mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Här finns en möjlig lösning...! http://it.toolbox.com/blogs/it-pro-secure/how-to-resolve-the-vista-backup-error-0x8007045d-in-vista-ultimate-28804 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisoner Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 Här finns en möjlig lösning...! http://it.toolbox.com/blogs/it-pro-secure/how-to-resolve-the-vista-backup-error-0x8007045d-in-vista-ultimate-28804 Hittade den lösningen också på en del ställen men det har inte fungerat för mig. Kollade vad som hände lite mer noggrant nu. När säkerhetskopieringen hänger sig försöker den kopiera en fil med ett oändligt långt filnamn som slutar på ...89450.file. Jag kan däremot inte hitta någon fil med det namnet när jag söker. Finns det något annat sätt att skapa en säkerhetskopia än via Vistas verktyg? Utifrån vad jag googlat mig till verkar det ha en del buggar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 (edited) Hittade den lösningen också på en del ställen men det har inte fungerat för mig. Kollade vad som hände lite mer noggrant nu. När säkerhetskopieringen hänger sig försöker den kopiera en fil med ett oändligt långt filnamn som slutar på ...89450.file. Jag kan däremot inte hitta någon fil med det namnet när jag söker. Finns det något annat sätt att skapa en säkerhetskopia än via Vistas verktyg? Utifrån vad jag googlat mig till verkar det ha en del buggar... Jo, Vista´s säkerhetskopiering är ingen höjdare. Det finns massor av "backup-program" om man söker på nätet. Själv använder jag ett program som gör en ren kopia på det jag vill backa upp ( FreeFileSync ). Inga konstiga backup-format eller krav på programspecifik återställning m.m... bar en ren kopia, klar att användas direkt. Det kräver dock lika stort diskutrymme som originalet tar. Edited February 10, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts