Gå till innehåll

Google Chrome


Adnerzzon

Recommended Posts

En för varje flik + en för motorn eller nåt liknande + att det kan finnas en eller fler processer av Chrome till av nån för mig okänd anledning.. en förklaring jag själv fick då jag tidigare ställde i stort sätt samma fråga här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En för varje flik + en för motorn eller nåt liknande + att det kan finnas en eller fler processer av Chrome till av nån för mig okänd anledning.. en förklaring jag själv fick då jag tidigare ställde i stort sätt samma fråga här..

Här har jag dock precis startat Chrome. Dvs= en flik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som swerogge skrev en per flik + en överordnad. Körs ett tilläggsprogram, t.ex. Flash Player, i en flik, tillkommer en chrome-process för den fliken.

Tryck Skift+Esc för att få fram Aktivitetshanteraren. Eller skriv/klistra in about:memory i adressfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du ha haft Chrome uppe, stängt den och därefter startat upp den igen? ..tänkte att processerna kanske låg/ligger kvar ett tag innan de går ner... ärligt talat, ingen aning om hur det kan komma sig att det blir så här

Tycker för egen del att det funkar bra, så länge det gör det så bryr jag mig inte så mkt ... men kanske (troligen) någon annan kommer in här och avger ett bättre svar än vad jag lyckas åstadkomma i nuläget så jag lär följa tråden med intresse :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som swerogge skrev en per flik + en överordnad. Körs ett tilläggsprogram, t.ex. Flash Player, i en flik, tillkommer en chrome-process för den fliken.

Tryck Skift+Esc för att få fram Aktivitetshanteraren. Eller skriv/klistra in about:memory i adressfältet.

Schyst JoWa.. vill minnas att jag hört talas om just det du säger här men f*n va minnet é uselt emellanåt B):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som swerogge skrev en per flik + en överordnad. Körs ett tilläggsprogram, t.ex. Flash Player, i en flik, tillkommer en chrome-process för den fliken.

Tryck Skift+Esc för att få fram Aktivitetshanteraren. Eller skriv/klistra in about:memory i adressfältet.

Aha....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som swerogge skrev en per flik + en överordnad. Körs ett tilläggsprogram, t.ex. Flash Player, i en flik, tillkommer en chrome-process för den fliken.

Tryck Skift+Esc för att få fram Aktivitetshanteraren. Eller skriv/klistra in about:memory i adressfältet.

Kollade nu, för "skojs skull",, hur många processer jag har uppe vad gäller chrome; 5 fönster med sammanlagt 43 flika men ändå har jag "bara" 12 processer igång i windows egen task manager.. mysko eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera flikar kan samsas i en process, om de är öppnade via länkar på en sida. I about:memory ser man då t.ex.

Tab

Google Chrome - alltomxp.se och alltomvista.se

Blue screen of death kan bero på rootkit - TechWorld Windows

Microsoft: Hackarprogram skyldigt till blåskärm i XP - IDG.se

i en process, i detta fall PID 3780.

Flikarna Blue screen of death kan bero på rootkit - TechWorld Windows och Microsoft: Hackarprogram skyldigt till blåskärm i XP - IDG.se öppnade jag via länkar på alltomxp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...