Gå till innehåll

NirSoft på svenska


e-son

Recommended Posts

NirSoft´s små verktyg behöver väl inte någon mer ingående presentation. Dom är säkert välkända för dom flesta av er. Om inte så finns dom att beskåda, och för nedladdning, i stor mängd på följande adress!

http://www.nirsoft.net/utils/index.html

Nu är det så att jag med tiden har samlat på mig ett antal svenska språkfiler för några av dom program som jag själv startar emellanåt, och som inte redan har översatts. Varje gång jag har översatt ett program har jag mailat språkfilen till utvecklaren, men aldrig fått så mycket som ett svar... och språkfilerna har han tydligen bara dumpat... dom kommer i alla fall inte upp på sajten! Han kanske har sina skäl, vad vet jag. Lite otacksamt känns det i alla fall.

Nu har jag i vart fall tröttnat och kommer inte att skicka något mer åt det hållet, men eftersom översättningarna finns, så tänkte jag att kanske någon är intresserad av att använda dom och därför slänger jag nu upp dom på en egen sida! Håll till godo den som vill!

http://svenskasprakfiler.se

Edit:

Det är bara att packa upp språkfilen och lägga den i programmappen så slår programmet automatiskt över till svenska nästa gång det startas.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vill gärna göra bra mjukvara tillgänglig fullt ut för alla! Jag har upptäckt att svenskar, trots relativt goda kunskaper i engelska, ändå missar en hel del finesser och nyanser i datorprogrammen. Och det är faktiskt vetenskapligt belagt att vi egentligen inte är hälvften så bra på engelska som vi gärna vill tro. B) Jag tycker själv att jag kan tillgodogöra mig ett program bättre om det är på svenska, även om jag inte har några problem med engelskan.

Sen kan det ju vara ett sätt att vårda och bevara svenskan, i dessa amerikaniserade tider.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny översättning...! BlueScreenView120_lng_sv.zip

Ett jäkla jobb att få tag i en dmp-fil för att testa! Slutade med att jag fick ta till "MANUALLY_INITIATED_CRASH"... för att tala strängspråk! :D

Programmet är "by default" inställt för att behandla mini-dumpar. Vill man använda Kernell-dumpen, får man ändra inläsningsadressen i "Alternativ/Avancerat" till "C:\Windows".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu ska vi väl inte bråka om vem som var först, men ser iaf ut som att "morno"'s översättning accepterades av NIR och publicerades.. så då är den väl officiell varesig den var först eller ej.

Cred till e-son som översätter, men ta de program som inte redan är översatta istället för att lägga tid på program som redan finns på svenska.

(har själv medverkat till vid en del av svenska översättningarna som finns publicerade på NIR's hemsida)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu ska vi väl inte bråka om vem som var först, men ser iaf ut som att "morno"'s översättning accepterades av NIR och publicerades.. så då är den väl officiell varesig den var först eller ej.

Cred till e-son som översätter, men ta de program som inte redan är översatta istället för att lägga tid på program som redan finns på svenska.

(har själv medverkat till vid en del av svenska översättningarna som finns publicerade på NIR's hemsida)

Men är det så svårt att förstå...? Jag översatte och postade min version 8 dagar innan det fanns någon annan översättning! Hur skulle jag kunna veta att det skulle komma en översättning en dryg vecka senare? Vad gäller officiella översättningar eller inte så kan jag bara meddela att jag skiter högaktningsfullt i vad Nirsofts utvecklare tycker... på ungefär samma sätt som han har nonchalerat mig en längre tid. Om Nirsoft har ont av att jag skriver svenska språkfiler, så hade det varit den enklaste sak i världen att svara på något av mina många mail, och däri avvisa fler översättningar från min sida.

Edit:

Jag kommer att fortsätta skriva språkfiler och publicera dom så länge det roar mig. Och skulle dom inte vara välkommna här, så slänger jag lätt upp en egen sajt.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...