DAson Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 (edited) Upptäckte en sak när jag skulle ladda ned bilar till en spelklassiker Midtown Madness 2 att funktionen Spara var försvunnen. Så fort jag öppnar det jag vill ladda ned så sparas den inte den öppnar zip-filen direkt och så ska det inte göra. Vet någon hur man ska gå tillväga för att få tillbaka Spara funktionen i Explorer. //DAson Edited February 12, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Är det ett problem som uppstår alltid eller bara på just nerladdningssidan för Midtown Madness 2? Om det är det sistnämnda så kan du ju välja att spara Zip-filen på valfri plats när den öppnats. Du kan ju prova att återställa inställningarna i IE... fliken "Avancerat"... // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Hjälper inte det som Manneman skriver så kan du testa det här: Registry key: HKEY CURRENT USER/Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions Parameter: NoBrowserSaveAs Type: string Comments: If this parameter is 1 then "File/Save As" menu is disabled in Internet Explorer. To enable it set parameter to 0 or delete it. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 (edited) Problemet uppstod även vid andra nedladdningar. Men din lösning löste visst problemet för nu så dyker det upp som vanligt igen och Spara funktionen finns där. Tack Manneman för den lilla hjälp jag fick! //DAson Edited February 12, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Offtopic: Midtown madness 2, det lät intressant vart finns det nedladdning för denna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Kanske ska skapa en tråd som heter MM2 för bara det ändamålet. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts