Gå till innehåll

förstora fönstret för fil bläddraren


Stim

Recommended Posts

När man bläddrar ska leta rätt på en fil/filer, till exempel från ett program så poppar det vanligtvis fram ett fönster där man kan leta fram beronde på program en eller flera filer och hittils bara gått att göra manuellt med att dra ut på kanterna.

Jag hade hoppas med W7 att det var fixat men kanske går det fixa på andra sätt så man får en knapp att förstora fönstret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så kan man ju faktiskt göra, att jag aldrig tänkt på det innan. Tack för det, jeppe!

Egentligen räcker det ju då kanske med att man bara klickar en gång på ikonen högst upp till vänster och där välja maximera/minimera. Kanske var så du menade med dubbelklicka på namnlisten.

Angående X:et så stänger den väl bara ner bläddraren?

Men hur som helst så kan jag ju lika gärna köra så här och det fungerar bra. Hade gärna sett en knapp högst upp till höger. Hoppas det kommer i en eventuellt nästa w version.

Ser ingen anledning direkt att popup fönstret för bläddra efter filer inte har det också som alla andra fönster. Ofta behöver man leta rätt på flera filer och med den lilla standard fönstret som brukar dyka upp brukar inte vara den mest överskådliga sättet för bläddra filerna med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta fönster för bläddra fil/filer brukar för mig se ut som bifogade filen, där har jag bara ett X längst ut till höger men som endast är för stänga ner fönstret.

Hur som helst kan man ju köra med att bara klicka på ikonen högst upp till vänster eller som jag tror du är inne på att bara högerklicka på namnlisten och där bara klicka på maximize i menyn. Funkar ju bra :)

En sak också är att "bläddrar-fönster" ibland inte vill komma ihåg inställningar. Har jag t.ex valt visa som "list" så minns den inte inställningen till nästa gång. Jag tror dock den biten mer är relaterad till en del program man öppnar bläddraren med än själva windows som så.

post-8236-1266014662,2_thumb.gif

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dubbelklicka på namnlisten" - jag menade utrymmet överst på dialogrutan, till vänster om Stäng-knappen. Mao, dubbelklicka där maximera-knappen borde finnas :)

Aha nu tror jag att jag hänger med och det var ju smidigt. :)

Det var ju bara att dubbelkicka på namnlisten, någonstans på namnlisten så maximerades det automatisk :)

Nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...