wickedlester Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Hej! Sitter här och försöker installera min scanner på Windows 7. Det är en Canon CanoScan D1250U2, har försökt med drivisar från Canons hemsida för både XP och Vista men det finns ingen "setup" fil utan .exe filen extraheras till en mapp med en massa .dll filer bla. Har försökt med kompatibelt läge för XP men likadant. Windows känner av scannern men den står som Unknown Device under USB-fliken i Device Manager. Hur ska jag gå till väga? /W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 I första hand... kontakta Canon och be om drirutiner för W7, om det inte funkar med Vista-drivare. Nu vet jag inte hur drivrutinspaketet ser ut, men om det finns en .inf-fil bland alla dll-filer så kan du troligen installera vistadrivaren via enhetshanteraren. Högerklicka på skrivaren och välj "Uppdatera drivrutin"... sedan väljer du alternativet där du får peka ut drivare på hårddisken, och pekar då på nämnda .inf-fil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Prova med att extrahera .exe filen till ett ställe du vet om, dvs högerklicka på filen och välj Extrahera... Sedan går du till enhetshanteraren och väljer din scanner (dra ur usbkontakten från datorn...), välj att uppdatera drivrutin, välj att bestämma själv vilken drivrutin som ska används, och navigera till din tidigare extraherade mapp. Där väljer du din vista drivrutin.., nu är det bara vista 32bit som stöds... så har du x64 kan du sluta nu. nu följer du bara skärmen och kopplar in usb-kontakten när det säger till att du ska göra det. Förhoppningsvis ska det fungera nu. Naturligtvis ska din scanner vara i on läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts