Jump to content

comhems kundservice

Recommended Posts

I går kom jag plötsligt inte in på internet.

IPnr.saknades.Stod bara 00000000.

Ringde comhem och pratade med dom.Dom bad mig göra saker som jag redan gjort.

Bytt nätverkskabel,in på enhetshanteraren och kollade att nätverkskortet fungerade utmärkt.

Startade om och återställde modemet.

Dom sa att jag hade datorfel och skulle ringa en reparatör.Från deras sida fungerade allt från dom.

Dom sa också att om man skruvar ut coaxialkabeln till modemet skulle jag få ett IPnr.

Fick jag inte det var nätverkskortet trasigt.Hade ingen bärbar hemma för tillfället för att prova en annan dator.

Hade fyra samtal med dom och det tredje slängde han luren i örat på mig när jag sa att jag kräver ett nytt modem.

Det fjärde samtalet gav han med sig och skulle skicka ett nytt modem.

Sedan efter tio minuter fungerade det plötsligt.

Hade också ringt en kompis kompis som arbetar med att koppla in datorer i företag.

Han sa att det var modemet som inte skickade ut signal till datorn.

Då hade det gått fyra timmar.

Vem hade egentligen rätt??

Nån som vet?

Edited by kudden

Comhem verkar vara en bunt klåpare..har haft liknande problem som dom skyllde på min utrustning (dator, kablar etc) som är helt nytt allting, när jag påpekade att DERAS modem kunde va boven i dramat fick jag ett snäsigt svar att så var inte fallet ( jag är data/nätverkstekniker) så ja sa kort och gott : då byter jag ISP i dag, tack och hej varpå dom fick väldig fart att göra div felsök.

Comhem verkar vara en bunt klåpare..har haft liknande problem som dom skyllde på min utrustning (dator, kablar etc) som är helt nytt allting, när jag påpekade att DERAS modem kunde va boven i dramat fick jag ett snäsigt svar att så var inte fallet ( jag är data/nätverkstekniker) så ja sa kort och gott : då byter jag ISP i dag, tack och hej varpå dom fick väldig fart att göra div felsök.

Grejade dom det?Betalar för 24 Mb nerladdning men har 27 och även skicka är över gränsen.Flera som jag känner betalar för 50 eller mer och dom är helnöjda.Det är jag också men varför dessa otrevliga människor som sitter på supporten.. Jag känner också folk som har bredbandsbolaget och hjälper till även när det gäller routrar fast dom egentligen inte behöver.Det är ju inte deras bord.

Trevliga och hjälpsamma.Och kunniga på det mesta.

Grejade dom det?Betalar för 24 Mb nerladdning men har 27 och även skicka är över gränsen.Flera som jag känner betalar för 50 eller mer och dom är helnöjda.Det är jag också men varför dessa otrevliga människor som sitter på supporten.. Jag känner också folk som har bredbandsbolaget och hjälper till även när det gäller routrar fast dom egentligen inte behöver.Det är ju inte deras bord.

Trevliga och hjälpsamma.Och kunniga på det mesta.

Kanske dax att att se över vilka alternativ som finns tillgängliga!

Om det inte är möjligt, då ligg på dem, och se till att de levererar som de ska.

Kunden har alltid rätt!

Ha en trevlig helg!

Mvh

Mats H

Jag har också haft problem under kvällen/natten stängde av modemet minst 2 ggr så något fel var det men om jag hade samma fel som du det vet jag inte men kanske har haft samma problem. Nu funkar det som det ska igen. Mitt modem har en router inbyggt har en router inbyggd brandvägg tro!

//DAson

Edited by DAson