Gå till innehåll

Grafik


Recommended Posts

Hur vet man precis vilka grafikuppdateringar man skall ha och hur det kommer nya...

Jag har ett Ati 3200 256mb i min laptop

Och laddade ner något från Atis hemsida men nu verkar det som om det blev värre för nu hakar mkv filer, det gjorde dom inte förut...

Hur vet man om man tar bort all grafik , installerar dom rätta av sig själv vid en omstart???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet man precis vilka grafikuppdateringar man skall ha och hur det kommer nya...

Jag har ett Ati 3200 256mb i min laptop

Till bärbara datorer är det säkrast att använda de drivrutiner som datortillverkaren tar fram för datorn, eftersom det ofta är så mycket special så det är inte säkert att en standarddrivrutin fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till bärbara datorer är det säkrast att använda de drivrutiner som datortillverkaren tar fram för datorn, eftersom det ofta är så mycket special så det är inte säkert att en standarddrivrutin fungerar bra.

Stämmer, men i mitt fall som har HP så uppdateras inte drivrutinerna så ofta efter ett tag. Senaste hos HP för mig är från 2008 någonting.

Däremot har Nvidia blivit betydligt bättre på drivrutiner för laptops även om det släpar efter lite i jämförelse med desktopkort.

Viktigast är dock att drivrutinerna är WHQL-certifierade, då brukar det inte vara några problem. Nvidia har dessutom en av de bästa siterna för att hitta rätt drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går ut på sidan för acer är det då denna jag skall ha då??: VGA ATI VGA Driver 8.632.0. 108.0 MB 2009/10/23

Jag har en acer aspire 5536-644G32 Mn

OP Windows 7 Ultimate x64

men å andra sidan om jag tar bort det jag installerade och startar om då borde det gamla knalla in och ersätta eller?

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går ut på sidan för acer är det då denna jag skall ha då??: VGA ATI VGA Driver 8.632.0. 108.0 MB 2009/10/23

Jag har en acer aspire 5536-644G32 Mn

OP Windows 7 Ultimate x64

men å andra sidan om jag tar bort det jag installerade och startar om då borde det gamla knalla in och ersätta eller?

Ja, det borde det vara den drivrutinen.

Om du tar bort drivrutinen så hoppar inte den förra drivrutinen in utan du måste välja "Återställ tidigare drivrutin" i Enhetshanteraren så som singlemalt skrev i inlägg #2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...