PCGuiden Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Hur vet man precis vilka grafikuppdateringar man skall ha och hur det kommer nya... Jag har ett Ati 3200 256mb i min laptop Och laddade ner något från Atis hemsida men nu verkar det som om det blev värre för nu hakar mkv filer, det gjorde dom inte förut... Hur vet man om man tar bort all grafik , installerar dom rätta av sig själv vid en omstart??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Du kan återställa den gamla drivrutinen via enhetshanteraren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Hur vet man precis vilka grafikuppdateringar man skall ha och hur det kommer nya... Jag har ett Ati 3200 256mb i min laptop Till bärbara datorer är det säkrast att använda de drivrutiner som datortillverkaren tar fram för datorn, eftersom det ofta är så mycket special så det är inte säkert att en standarddrivrutin fungerar bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Till bärbara datorer är det säkrast att använda de drivrutiner som datortillverkaren tar fram för datorn, eftersom det ofta är så mycket special så det är inte säkert att en standarddrivrutin fungerar bra. Stämmer, men i mitt fall som har HP så uppdateras inte drivrutinerna så ofta efter ett tag. Senaste hos HP för mig är från 2008 någonting. Däremot har Nvidia blivit betydligt bättre på drivrutiner för laptops även om det släpar efter lite i jämförelse med desktopkort. Viktigast är dock att drivrutinerna är WHQL-certifierade, då brukar det inte vara några problem. Nvidia har dessutom en av de bästa siterna för att hitta rätt drivrutin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 (edited) Om jag går ut på sidan för acer är det då denna jag skall ha då??: VGA ATI VGA Driver 8.632.0. 108.0 MB 2009/10/23 Jag har en acer aspire 5536-644G32 Mn OP Windows 7 Ultimate x64 men å andra sidan om jag tar bort det jag installerade och startar om då borde det gamla knalla in och ersätta eller? Edited February 15, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 (edited) Den här hittar jag Edited February 15, 2010 by singlemalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Om jag går ut på sidan för acer är det då denna jag skall ha då??: VGA ATI VGA Driver 8.632.0. 108.0 MB 2009/10/23 Jag har en acer aspire 5536-644G32 Mn OP Windows 7 Ultimate x64 men å andra sidan om jag tar bort det jag installerade och startar om då borde det gamla knalla in och ersätta eller? Ja, det borde det vara den drivrutinen. Om du tar bort drivrutinen så hoppar inte den förra drivrutinen in utan du måste välja "Återställ tidigare drivrutin" i Enhetshanteraren så som singlemalt skrev i inlägg #2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Den här hittar jag Fel OP annars var det rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Korrekt, det blir 8.632 för W7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts