Gå till innehåll

Trace Email fråga


Recommended Posts

Jag vet det är mycket windows live mail frågor från mig men jag kom på av en händelse lösningen så det började fungera igen.

I inkorgen så har jag ett mail, jag för över musen på det mailet som jag vill veta vart det är skickat från och trycker på höger mus knapp och väljer egenskaper sen detaljer och sen meddelandets källa och markerar allt och kopierar det sen klistrar man in det på en internet sida där man kan se vart mailet man fått och de kommer upp ett namn på ett ställe och en ip adress och med ip adressen kan man kolla who is och så kommer det fram.

Min fråga är: ser man var personen som skickade mailet är eller är det bara tex mail servern plats?

Hade 2 spammare båda sa sig vara från Ryssland 1 ip var från Oakland i USA och den andra var från Moskova.

Lärde mig detta ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom uppgifter du får fram via Whois, är egentligen bara vilken ISP IP-adressen tillhör. Man kan ju hyra plats på webbhotell var som helst, så det mailet med det amerikanska IP´t kan ändå vara sänt från Ryssland. Så ja... det är mailserverns plats du ser.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...